Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til vurdering av pris på gitar


schpangen

Anbefalte innlegg

Heisann hoppsann

Jeg skal selge ibanezen min (RG 2550E Prestige), ettersom jeg foretrekker de andre gitarene som jeg har. Dessverre har den fått en god del hakk og riper i løpet av årene, og uten erfaringer fra tidligere gitarsalg lurte jeg på om dere har noen formeninger om hvor mye som er rimelig å trekke fra i prisen pga skadene. Gitaren er kjøpt ny i 2006, og kostet 10500 kr hvis jeg husker riktig

eDIT: Da håper jeg at bildene er i fornuftig størrelse i allefall, selv om kvaliteten kunne vært bedre...

post-834-0-31054500-1296603415_thumb.jpg

post-834-0-19348200-1296603421_thumb.jpg

post-834-0-25907400-1296603426_thumb.jpg

Endret av schpangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er brukt, så da forventer folk å få et rimelig godt prisavslag, nesten uansett hvor lenge du har eid den

De fleste liker å ha en blankpollert gitar (ikke alle, jeg liker litt riper og hakk) og da forventes det enda mer ned i pris. Hvis ingen er veldig spesielt interesserte i akuratt den modellen, så vill de ikke betale over 5000 for den.

Hadde prøvd å selge den for 5, så senke til 4,5 så til 4. Hvis du er virkelig optimistisk kan du sikkert tillate deg å ta 7000 for den, bare for å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor vår så la jeg ut en strøken RG2550e Prestige, 2006 mod med hardcase.

Begyndte på 6000,-

Null respons

5500,-

Null respons

5000,-

Fikk endel "lave bud"

Endte opp med å la den gå for 3400,- + to pedaler som hadde kostet ca 2000,- nye.

P.S: kosta ikke disse ca 12000-13000 i 2006 (listepris)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to.

Det ligger et par andre RG2550'er på Finn.no nå, og ingen av de ligger ute for mindre enn 5000. Dette vil vel kanskje bare gjøre saken verre for deg, da gitaren i praksis ikke er verdt mer enn noen er villige til å betale for den. Er du ikke desperat etter raske penger kan du jo bare legge den ut og vente og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.