Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Monsterfuzz, eller noe der omkring.....


Anbefalte innlegg

Takker for tilbakemeldinger, folkens. Da blir det vel sluttføring da :)

På opptaket lå den helt åpen og uskjermet på gulvet med en laboratoriesstrømforskyning.

Derfor er det veldig mye brum og støy på opptaket. Dette blir nok mye bedre med en skjermet metallboks.

Men det er i alle fall ingen selvsving eller oscillasjoner så jeg har vel truffet rett med prinbaner osv. :)

Og til GreenMan: Det er dessverre ikke så mye mer å fotografere nå, da den fortsatt ikke har kommet inn i boksen.

Boksen blir borret i helgen tenker jeg, først da kan monteringen begynne. Da kommer det flere bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er rart med det! Men når man har fått testet hvordan det låter, slipper man automatisk skuldrene.

Så nå har det vært noen dager uten at noe har skjedd her. Har fått satt inn noen komponenter for lodding i kanal 2.

Har også fått merket opp boringen i boksen, men ble ikke helt fornøyd med dette så jeg vil pusse ut alt og tegne det på nytt.

Ellers har jeg en fornemmelse at FET-ene jeg bruker ikke er ideelle (BF245A). :unsure:

Har en versjon (fra 1989) som bruker 2SK40. Noen som vet hvor jeg kan få tak i disse i 2011?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Bare bumper denne tråden. Dette er absolutt ikke dødt!

Prosjektet har stoppet litt opp pga. vårpuss av båt, MC, hytte, hus, biler etc.

Btw. noen som vet hvor jeg kan få tak i felteffekttransistoren 2SK40? Synes denne låter bedre enn BF245A.

Ser ut som 2SK40 har gått ut av produksjon.

Skal også prøve J201 som sitter i Dr. Boogey, go Marshall JCM800 simulator.

Endret av Hank Annicke Noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror der ligger en 2SK40 på ebay.. Ellers hard-to-get-gadget virker det som.. :P

Spennende prosjekt forresten..

Tenkte selv å prøve meg på en småsignalforsterker i sommer. Får se hvor det fører an ihvertfall. Ikke alltid lett å ta seg tid til sånne småting.. =p

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Ja, så har jeg kommet litt videre her også.

Det tar sin tid med slikt som dette når våren kommer, og det blir mye uteaktivitet.

Vrengkanal nr. 2 er nå ferdig. Brukte annen type FET's her. På den første kanalen brukte jeg BF245A

mens på den andre satte jeg inn 2SK30AY. Kan ikke si jeg hører mye forskjell på disse. Litt mer gain på 2SK30 kanskje.

Men gain er det jo så mye av at kanalene måtte gaines godt ned.

Da er det bare den såkalte "clean"-kanalen som trenger en liten justering.

Skal forske litt på denne å se om jeg kan få den til å, på en vakker måte, sprekke opp bitte litt, a'la en røramp

som er i ferd med å sprekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

På tide å fyre opp dette prosjektet igjen også, vel :)

Det har tatt sin tid, men har hatt så mye å gjøre på jobben i høst at dette har måttet ligge litt på is.

Ser ut som jeg har funnet en leverandør av den FET-en jeg egentlig er ute etter også: 2SK40

Men det som står igjen er egentlig bare å få "clean-kanalen" til å sprekke opp som en rørforsterker kjørt litt hardt.

Dette skulle ikke ta mer enn et par kvelder. Så er det boks med masse borring (er allerede merket opp), lakkering,

labeling osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.