Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny-gitar-dag: '07 Ibanez RG350mdx


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Rasket med meg denne RGen som lå ute på Finn.no igår til en overkommelig pris (til tross for diverse u/originaliteter).

Visuelt sett trengs det litt jobbing, men teknisk skal det lite til før den blir fin og spillbar. Edge3-tremoloen er i fin-fin stand, det samme er nutta. Kroppen er i OK stand. Et par noe malplasserte skruehull utenfor plekterbrettets rekkevidde, samt noen skruehull til plekterbrettet som må tettes igjen og drilles på nytt, men ellers ser den grei ut. Den har ett små-nasty hakk langs kanten på baksiden, men ikke noe som man fikser med to-komponents sparkel hvis dette drar seg mot et refinish-prosjekt (swirl?).

Alt i alt syns jeg det er en grei gitar for skarve tusenlappen.

bilde-1.jpg?t=1295859353

Nå har jeg for øvrig 50/50 i Fender og Ibanez-gitarer. Akkurat DET syns jeg er litt skummelt. Lover at neste gitar ikke har noe med 80-tallet å gjøre.

Edit:

Etter en runde med hårføneren for å myke opp limet på klistremerkene var det dags for en rundt med pusseklut og JIF. Har fått satt på et sett med .009-strenger og gjort et hurra-meg-rundt-kjapt setup. Bortsett fra litt for høy action fra 7. bånd og oppover så er den ikke så dum! Pickupene låter overraskende bra. Ganske mye bedre enn stock pickups i for eksempel RG7en min. Sikkert ikke dugelig sammenligning, men men...

DSC_0285.jpg?t=1295889968

DSC_0290.jpg?t=1295889968

Endret av Truckstop Chuckie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var den på FINN.no ja, så du har nok sett riktig gitar. :) Hadde jeg digget amerikansk 90-talls Mesa/Boogie-punk hadde jeg gått for klistremerker overalt. Hadde det vært en strat hadde jeg gått hele veien og lagd meg en Rivers Coumo-look-a-like. (U)heldigvis er det en RG og jeg er ikke nevneverdig stor fan av den nevnte amerikanske 90-tallspunken, så det får bli å sette den tilbake til tilnærmet original stand.

Amerikansk 90-talls gitarbasert power-pop derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.