Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg har gitt ut album...


GoodGod

Anbefalte innlegg

Da kan jo jeg begynne. Har du gjort miksing og mastring selv, eller er det satt bort til andre? Kunne du også sagt litt om programvare du har brukt? (DAW, digitaltrommer, synth osv.)

Miksing har jeg gjort selv i Cakewalk Sonar med de effektene som følger med der.

Mastring er gjort med "Ozone 3", en plugin med forskjellige presets for miksing og mastring.

Trommer: Toontrack EZ Drummer

Synth/samples: z3ta+

Effekter og eq: er lagt på i ettertid i Cakewalk Sonar under selve miksinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare kjørt igjennom promoen som ligger på myspace-siden din, men jeg syns det låter veldig bra i forhold til utstyret du har brukt (ingen dyre eksterne plugins eller dyre hardware-preamper). Når det gjelder trommelyd og autotune så er jeg enig i det som er sagt så langt. Det blir litt for mye autotune til tider, låter fort litt 'metallisk'.... På den andre siden så funker det jo egentlig ganske bra med tanke på at soundet du går for er ganske "poppa" og moderne, så det er egentlig ikke noe negativt at autotune-effekten er såpass langt fremme til tider. :)

Skal sjekke plata ut på spotify også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kult!

Ikke alle låtene som var helt i min gate, men synes du virkelig er inne på noe her... Du har lagt deg på enkel fengende popmusikk, men du har noen vendinger innimellom enten i form av koring, harmonier mellom gitarakkord og vokal, eller noe annet som gir musikken det lille ekstra som trengs for å gjøre popmusikk interessant.

Som de over her er jeg heller ikke noe fan av hørbar autotunebruk, men jeg er kanskje litt for gammel :P Men ang trommer, så har du mye å tjene på å gjøre noe der. Enten hyre inn en sessiontrommis, eller dra det ennå mer andre veien over i electronica/synthtrommer. Enten eller altså, ikke midt i :)

Jeg synes det er dritkult når folk drar det ett skritt lenger, enten med innspillinger, livejobber el.liknende...og noe som iallefall er kult er når folk tenker hele produktet. Ikke bare en gitarist som sitter på en haug med riff eller andre som kun ser sitt eget instrument. Å jobbe alene og å få til helheten, og kunne komponere musikk for alle nødvendige instrumenter og vokal, det er krevende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare kjørt igjennom promoen som ligger på myspace-siden din, men jeg syns det låter veldig bra i forhold til utstyret du har brukt (ingen dyre eksterne plugins eller dyre hardware-preamper). Når det gjelder trommelyd og autotune så er jeg enig i det som er sagt så langt. Det blir litt for mye autotune til tider, låter fort litt 'metallisk'.... På den andre siden så funker det jo egentlig ganske bra med tanke på at soundet du går for er ganske "poppa" og moderne, så det er egentlig ikke noe negativt at autotune-effekten er såpass langt fremme til tider. :)Skal sjekke plata ut på spotify også.

Takker og bukker! :)

Dette her er noe av det beste jeg har hørt på lenge! Likte spesielt Zombieland, litt trøkk :) Burde nesten lage deg hjemmeside ;) Lykke til videre, og håper på mer musikk fra deg!

Takktakk! :) har laget en midlertidig hjemmeside for å route folk videre til myspace eller facebook, den blir nok mer fyldig etterhvert: http://www.madskymusic.com

Kult! Ikke alle låtene som var helt i min gate, men synes du virkelig er inne på noe her... Du har lagt deg på enkel fengende popmusikk, men du har noen vendinger innimellom enten i form av koring, harmonier mellom gitarakkord og vokal, eller noe annet som gir musikken det lille ekstra som trengs for å gjøre popmusikk interessant. Som de over her er jeg heller ikke noe fan av hørbar autotunebruk, men jeg er kanskje litt for gammel :P Men ang trommer, så har du mye å tjene på å gjøre noe der. Enten hyre inn en sessiontrommis, eller dra det ennå mer andre veien over i electronica/synthtrommer. Enten eller altså, ikke midt i :)Jeg synes det er dritkult når folk drar det ett skritt lenger, enten med innspillinger, livejobber el.liknende...og noe som iallefall er kult er når folk tenker hele produktet. Ikke bare en gitarist som sitter på en haug med riff eller andre som kun ser sitt eget instrument. Å jobbe alene og å få til helheten, og kunne komponere musikk for alle nødvendige instrumenter og vokal, det er krevende...

Takk så masse! :) og ja.. krevende er det, ikke minst med tanke på tid. Har brukt noen hundre timer forran pcen for å komme til dette sluttproduktet, og miksingen har vært en læringsprosess over år. Satser på at neste album blir mer helhetlig, og forhåpentligvis med ekte trommer :)

Har hørt på albumet konstant i hele dag, blir ikke lei :) Har du en facebook side eller noe slikt?

Hehe :) ikke noe å skryte av enda, men jepp: http://www.facebook.com/MadSkyMusic Gjerne trykk "liker" der inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.