Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg har gitt ut album...


GoodGod

Anbefalte innlegg

Etter X antall år med hjemmesnekkring av musikk som hobby, har jeg endelig samlet 11 låter på album som i disse dager distribueres til Spotify, iTunes, Amazon Mp3, og en rekke online mp3 butikker.

Låtene har ikke nådd spotify enda, det tar noen uker, men gjerne sjekk ut albumet på myspace og gi litt feedback hvis du har tid:

http://www.myspace.com/madskymusic

Tanken er å promotere som en gal via nettet, og så snart låtene kommer på spotify håper jeg folk legger til en og annen låt i sine playlister, og kanskje til og med deler dem med andre. Spotify er genialt som promoteringsverktøy.. selv om man ikke akkurat blir rik på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hørt gjennom det nå, og jeg synes det er masse gode låter her, men jeg klarer ikke å være helt ukritisk, dessverre. Lydbildet er stort sett også veldig fint, men trommene låter alt for digitalt og programmert til at jeg greier å ikke la meg irritere over det.

Vel som sagt, er det uansett masse sterkt materiale her, både låtmessig og produksjonsmessig. Hadde vært kult om du kunne beskrevet litt hva du har gjort fra innspillingsprossessen til ferdig utgivelse. Ville vært lærerikt og informativt for mange av oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt gjennom det nå, og jeg synes det er masse gode låter her, men jeg klarer ikke å være helt ukritisk, dessverre. Lydbildet er stort sett også veldig fint, men trommene låter alt for digitalt og programmert til at jeg greier å ikke la meg irritere over det.

Vel som sagt, er det uansett masse sterkt materiale her, både låtmessig og produksjonsmessig. Hadde vært kult om du kunne beskrevet litt hva du har gjort fra innspillingsprossessen til ferdig utgivelse. Ville vært lærerikt og informativt for mange av oss. :)

Det gjør jeg gjerne:

Hovedinngrediensen på denne plata er miksing og mastring. Låtene er tatt opp i 3-4 forskjellige hjemmestudio med forskjellige instrumenter og mikrofoner, på vidt forskjellige tidspunkt. Den eldste låta (Zombieland) ble faktisk tatt opp for 6-7 år siden med en levy gitar til 1400 kr, et zoom 505 effektbrett, en yamaha bass til 2000 kr, en billig behringer mikser og en Shure Beta 58 mic.

De fleste låtene har gjennomgått en grundig remix før utgivelsen, og det er vel kun de 3-4 siste låtene jeg tok opp før denne utgivelsen som har fått overleve i sin orginale miks.

Trommer er programmert på alle låtene.

Bass er tatt opp på 7 av 11 låter, og programmert på 3.

Alt av gitarer er tatt opp.

Alt av vokaler er tatt opp.

Synth/samplinger er programmert, utenom på låten "All that you want" der jeg hadde tilgang på et gammelt orgel :)

Etter at de gamle låtene var frisket opp og klargjort til utgivelse, lastet jeg hele greia opp på Tunecore.com, og betalte dem ca. 60 dollar for å distribuere låtene til Spotify, iTunes, Amazon MP3 og en rekke andre mp3 butikker, og det er egentlig det hele..

Folk må gjerne spørre hvis de lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.