Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dimmu Borgir?


Goberg

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har hørt på nyeste skiva.... Blah.

Dimmu er vel helt greit, men som det meste annet av black metal er det mest kjedelig. Dimmus første (eller var det andre?) plate er litt artigere.

Black metal har etter min mening ingen fremtid, for etter å ha hørt Cannibal Corpse, er ingenting sjokkerende lenger. Sjekk ut tekstene deres, men vent litt med middagen! :D

"Vanlig" metal kan jeg tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Liker ikke black metal' date=' det er jo ikke synger de gjør, de brøler jo bare med en ødelagt stemme...[/quote']

Greit nok at blackmetal-vokal ikke tiltaler alle, det skal den ikke gjøre heller, men at det er bare brøling må jeg si meg sterkt uenig i. Det krever faktisk en god del trening å fremføre god black-vokal, og teknikk er viktig om man ikke vil ødelegge stemmen.

Det er nå også slik at forskjellige vokalister kan ha svært så forskjellige uttrykk, så det er slettes ikke bare tanketom brøling som ligger bak.

Prøv selv om du tror det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sant Grimnesbane .. Men ja , jeg er også enig at sånn vokal over et lengre parti blir veldig slitsomt ..

Jeg liker ikke dimmu så godt egentlig , Men jeg har begynt å like den låta som er "hiten" fra den nye skiva . Og som jeg har sagt før på denne tråden beundrer jeg lydmannen stort .. For den låta har iallefall HELT sjukt bra lyd...

Helt sprøtt hvor klar lyd det er på den låta .. Dritgøy å høre på ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner en fyr som er forferdelig umusikalsk og har en forferdelig rusten sang-stemme' date=' men black metal er han flink til!!! :mrgreen:[/quote']

Joda, det er nok fåtallet av black-vokalister som er gode til å synge tradisjonelt. Vokalformer innen ekstrem metal er jo litt spesielle med tanke på at de ikke fremføres med noen tonalitet. Det viktige er sound, rytme og diksjon. Dersom dette er på plass så låter det fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.