Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sluttrinn til Axe FX


Norstorm

Anbefalte innlegg

Ja, vet dette her vært oppe før, men.. gidder ikke lete meg vill i ett kvarter.

Tenkte å kjøpe meg ett nøytralt stereo pa sluttrinn til axe'n..

Noen som vet om noe bra, som ikke koster skjorta, men som for jobben gjort?

Hører alle snakker om VHT sine 50/50 og 90/90, men prisen var noe stiv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en sånn?

http://www.behringer.com/EN/Products/NU1000.aspx

Jeg har den forrige modellen, og den låter aldeles flott. Riktignok er det noen skikkelige "ponniwatt" som er oppgitt, men den spiller fint og nøytralt, har ikke sviktet meg på de årene jeg har hatt de (har tre stykker), og koster nesten ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Anbefaler deg å lese litt på http://sevenstring.org sine forum når det gjelder Axe FX-kombinasjoner. Spesielt til ditt bruk..

De folka der har sinnsykt bra peiling på modelleringer. Har hørt rykter om at Axe'n faktisk høres kanon ut gjennom transistor fremfor rør.. Men ingen erfaring selv, bare noe jeg har hørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt tre stykker, og har brukt to sånne brokoblede som livesluttrinn på PA, jeg. To sånne i bruk på 412- kasser på gitar blir mektig høyt.. hehe. Da skal jeg love deg at man ikke trenger om å be om "mer gittar i monitor"..

Men som før nevnt, det er skikkelige ponniwatt som er oppgitt. I stereo spiller de ikke så høyt som man kanskje forventer seg. Til gjengjeld er de støyfrie, ikke noen vifte, bare store kjøleribber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørsluttrinnene til Marshall (9100/9200) kan fås til veldig fine priser på bruktmarkedet. Men du må nok velge mellom "rør" og "nøytral" da, det er svært sjelden du får begge deler.

Om Axe er så hvass på emuleringene sine som man skal ha det til - og da også rørsluttrinn så ville jeg valgt Behringern over disse Marshall sluttrinnene. Rett og slett av hensyn til ryggen :lol:

(Marshalltrinnene veier noe sånt som 25kg - de er SVINTUNGE)

Har selv brukt et slik Behringer sluttrinn sammen med en Digitech GSP 1101 (som også simulerer rørsluttrinn) tidligere - og det låt bra (men ikke helt fullblods rørtopp).

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pusle med multieffekter over lang tid,(dog ikke så flinke bokser som Axe`n) og må innrømme at jeg foretrekker nøytrale amper og høyttalere fremfor rørslutt-trinn og gitar kabinetter.. Noe som også er grunnen til at jeg satser 100% på M-effekter og egen pa rigg i garasjen nå.. Ut med rør og 4x12 dill dall, og inn med PA :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere det fra at rørtrinn ikke er "nøytrale"? Er masse high end hifi som er rørbasert. Heresay, heresay......

Har ikke verdens største erfaring med rør slutt trinn, men har brukt noen Marshall, og div slutt trinn på ymse røramper via return linjen. Samtlige av dem farget lyden betraktelig,dog ikke alltid til det negative.. Bevares det har sin sjarm med rør, men er man ute etter er nøytral amp så ser jeg niks-nada fordel ved å velge rør...

Men enig med deg, det finnes amper med full audio båndbredde utg.trafoer også på gitar amper, og som du nevner innen Hi-FI verden. But why bother..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.