Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sluttrinn til Axe FX


Norstorm

Anbefalte innlegg

Har ikke verdens største erfaring med rør slutt trinn, men har brukt noen Marshall, og div slutt trinn på ymse røramper via return linjen. Samtlige av dem farget lyden betraktelig,dog ikke alltid til det negative..

uten at de var kobla til gitarhøyttalere? Just saying...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har forstått det riktig med Axe-FX så trodde jeg at det var meningen at forsterker og høytaler skal være så nøytrale som mulig? Det er jo i Axe-FX'n at man skal ha høytalersimuleringer og forsterkersimuleringer? Det å kjøre en Axe-FX gjennom en rørsluttrinn for gitar og videre gjennom en høytaler laget for gitarkabinett må vel være noe av det dummeste man kan gjøre her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta deg en tur over på Fractial forumet så treffer du mange dumminger.....

Dere slenger rundt dere med "nøytral" som om det er noe opp og vedtatt når det gjelder forsterkere. Jeg har flere sluttrinn både rør og transistor og transistorsluttrinn er på ingen måte nødvendighvis mer "nøytrale" enn rørstluttrinn.

JA man kan hvis man vil kjøre både sluttrinn og høyttaler simulering i Ax, men det betyr ikke at man på død og liv vil det eller at det låter noe bedre. AXen har preamp simuleringer som i utgangspunktet skal gjøre det mulig å bruke den til å erstatte både pre ampen og effektene i en "vanlig" gitarrig og kjøre med en vanlig poweramp og gitarhøyttalere. Det er i seg selv en ganske heftig nedskalering og vil oppføre seg tilnærmet en "vanlig" preamp + effekter + power amp rig. Mange vil nok foretrekke en sånn rig fremfor å dra rundt på en PA rig.

Ser ikke så jævlig kult ut med to PA kasser på scenen heller......

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta deg en tur over på Fractial forumet så treffer du mange dumminger.....

Dere slenger rundt dere med "nøytral" som om det er noe opp og vedtatt når det gjelder forsterkere. Jeg har flere sluttrinn både rør og transistor og transistorsluttrinn er på ingen måte nødvendighvis mer "nøytrale" enn rørstluttrinn.

JA man kan hvis man vil kjøre både sluttrinn og høyttaler simulering i Ax, men det betyr ikke at man på død og liv vil det eller at det låter noe bedre. AXen har preamp simuleringer som i utgangspunktet skal gjøre det mulig å bruke den til å erstatte både pre ampen og effektene i en "vanlig" gitarrig og kjøre med en vanlig poweramp og gitarhøyttalere. Det er i seg selv en ganske heftig nedskalering og vil oppføre seg tilnærmet en "vanlig" preamp + effekter + power amp rig. Mange vil nok foretrekke en sånn rig fremfor å dra rundt på en PA rig.

Ser ikke så jævlig kult ut med to PA kasser på scenen heller......

Beklager. Jeg ser jeg burde ha brukt litt mer tid på å utdype meg her. Jeg mente i utgangspunktt med at man bruker både sluttrinn og høytalersimulering..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. Jeg ser jeg burde ha brukt litt mer tid på å utdype meg her. Jeg mente i utgangspunkt med at man bruker både sluttrinn og høytalersimulering..

Ja hvis premissene er at du skal utnytte til fulle alt Axen kan gjøre så er vi nok også enig, men det er ikke nødvendighvis det man foretrekker å spille med. Hvor mange har en full PA på øvingslokalet som de er komfortable med å kjøre gitarlyden sin gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet dette her vært oppe før, men.. gidder ikke lete meg vill i ett kvarter.

Tenkte å kjøpe meg ett nøytralt stereo pa sluttrinn til axe'n..

Noen som vet om noe bra, som ikke koster skjorta, men som for jobben gjort?

Hører alle snakker om VHT sine 50/50 og 90/90, men prisen var noe stiv..

Fikk min Rocktron Velocity 300 igår. Har ikke fått testet den ordentlig ennå men det ser så langt lovende ut. Om et par dager vet jeg nok litt mer så jeg kan komme tilbake til det da.

Har selv også kikket på VHT (eller Freyette som det heter nå) men syntes umiddelbart det var veldig dyrt. Engl 840 er også et alternativ men ikke så veldig mye billigere. Jeg kjøpte Rocktron'en etter å ha lest gode ting om den fra andre Axe-Fx brukere. Den var svært rimelig i prisen, og funker den ikke for meg selger jeg den bare og hopper videre til neste alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge og det er to vidt forskjellige verdener. Velocity låter helt greit men VHT er noe helt annet. VHT låter STORT. Svært feite trafoer. Til gjenjeld er ax og velocity portabelt. Med VHT kan man kjøpe seg rack på hjul med en gang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.