Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Gitar gjerne raske svar


A son of Granny

Anbefalte innlegg

ER veldig i tvil hvilken ville dere gått for

Epiphone les paul std.

Fender Classic Player Baja Telecaster Desert Sand

Shecter telecaster(http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25128433) Fra 1982

Ibanez Artcore, 'hollow-body' elektrisk gitar(lol-så litt kul ut)

Pluss kanskje denne, men ser man må kjøpe idag.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25803912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du må gi oss litt info om hva du skal bruke den litt. En Artcore er ikke videre lurt hvis du skal bruke masse vreng, for eksempel.

Generelt sett er det ikke så lurt å velge en gitar fordi den ser kul ut. Når det er sagt, så er en artcore en glimrende gitar, har en selv, men hver ting til sitt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må virkelig si jeg synes Schecteren ser interessant ut jeg da. Det er faktisk deler på den som har høyere verdi i seg selv enn prisforlangende. Synd den har blitt lakket om og sånt. Men det kan strippes og oljes opp igjen. Dette er faktisk en av de "originale" Schecter-gitarene, bygget i den tida både Tom Anderson, John Suhr og de andre svært så kjente "guru'ene" jobbet der. Skikkelig klenodium faktisk, denne her -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Schekteren er en veldig bra gitar for den som kan "fikle litt selv", pusse ned, ustere kanskje og i det hele tatt. Sånn som den framstår nå, er det som å kjøpe et par brukte skjorter, de tregner litt stell og en skikkelig vask før de er OK for en ny eier.

Vil trådstarter ha en "plugandplay"- gitar og han ikke har videre fikle- erfaring?

Vi vet fortsatt veldig lite, og driver med "GitarNorgegjetteleken". Hvem er trådstarter? En kar som har spilt i en del år, som er veldig hendt, eller en som gjerne vil ha en "ferdig gitar"? Og ikke minst- hvor mye penger er det snakk om?

Dette blir omtrent som å være bilselger, og møte en kunde som forteller at "Hei, jeg vil ha en bil.., og så forventer kunden å få et forunuftig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Schekteren er en veldig bra gitar for den som kan "fikle litt selv", pusse ned, ustere kanskje og i det hele tatt. Sånn som den framstår nå, er det som å kjøpe et par brukte skjorter, de tregner litt stell og en skikkelig vask før de er OK for en ny eier.

Vil trådstarter ha en "plugandplay"- gitar og han ikke har videre fikle- erfaring?

Vi vet fortsatt veldig lite, og driver med "GitarNorgegjetteleken". Hvem er trådstarter? En kar som har spilt i en del år, som er veldig hendt, eller en som gjerne vil ha en "ferdig gitar"? Og ikke minst- hvor mye penger er det snakk om?

Dette blir omtrent som å være bilselger, og møte en kunde som forteller at "Hei, jeg vil ha en bil.., og så forventer kunden å få et forunuftig svar.

Amen. ( Schecter-valget var ut fra egen preferanse, naturligvis... ) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da foreslår jeg at du leser denne: http://gitarnorge.no/artikkel/194/den-store-gitarguiden

Da vet du litt mer.

Jeg ville foreslå en "stratocastertype"- gitar til deg, gjerne med SSH- konfigurasjon, men det er du som skal spille på den. Kjøp den i butikk, få den satt opp, og det er lurt av deg å bruke noen kroner på handelen hvis du er der at du vet at du kommer til å spille gitar en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.