Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hei :)


idamika

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente (dame?) på 25 år.

Har alltid hatt en drøm om å lære meg å spille gitar og nå er drømmen iferd med å realiseres!

For ca 2 uker siden fikk jeg min første gitar, og jeg øver og øver hver kveld.

Har i skrivende stund så vondt i fingertuppene at jeg kun greier å bruke en hånd på tastaturet - herlig :D

Merker også at styrke i fingrene er mangelvare i denne kroppen, så her må det spilles så ofte som mulig. :)

Min drøm er å lære meg å spille sånn som dette:

http://www.youtube.com/watch?v=i_M5cNcRcMk&feature=related

Nå er det Old MacDonald, Bjørnen sover og introen til Chasing Cars/SNow Patrol det går i, så akkurat det er langt frem i tid.

Som dere sikkert skjønner er musikksmaken min ganske pusete (en beskrivelse jeg så brukt om John Mayer i en eller annen tråd her på forumet B) )

ortoPilot er vell en av mine favoritter as we speak, en ganske ukjent youtubeartist som har gitt ut noe egen musikk på itunes. Ellers hører jeg mye på Damien Rice, Lykke Li, Audioslave, Stone Sour, Soundgarden, Coldplay, Staind, Blue Foundation. MUSE! Ja og mange flere :)

Syns forumet virker helt supert!

Koser meg her allerede. Og så mye kunnskap på en plass da, det er jo fantastisk :)

Endret av idamika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ja, og velkommen til Gitarnorge!

Ett godt tips, om du ser at noen anbefaler ett produkt (Gitar e.l.) og det samme produktet står i signaturen dems, vær skeptisk ! :P

Ellers så får du kose deg, og så er jeg sikker på at du har en hobby for livet ! De fleste her inne ELSKER gitar, så det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet!

Ett godt tips, om du ser at noen anbefaler ett produkt (Gitar e.l.) og det samme produktet står i signaturen dems, vær skeptisk ! :P

Nei for all del ikke hør på folk som faktisk har prøvd/eier det de anbefaler! Selvfølgelig er det best å teste utstyret selv, men andre folk som har erfaring med utstyret må nå være second best. (Jeg skjønner hva (hvem) du mener, men de fleste her vet hva de snakker om!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett godt tips, om du ser at noen anbefaler ett produkt (Gitar e.l.) og det samme produktet står i signaturen dems, vær skeptisk ! :P

Så når du anbefaler Mayones, da er det et tegn på at man bør styre unna det gitarmerket?

Ellers; Velkommen til forumet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Så når du anbefaler Mayones, da er det et tegn på at man bør styre unna det gitarmerket?

Ellers; Velkommen til forumet! :)

Ikke nødvendigvis. Men jeg er jo helt klart biased med tanke på å anbefale en.

Vi har jo også hatt enkelte medlemmer som har anbefalt en pedal varmt mens de hadde den, også plutselig selger den.... Litt at det man har selv er best kanskje?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

velkommen :)

damer/jenter som spiller gitar er jo bare heilt sjeft !

(Skrevet 30.11.2010 - 20:37)...

Lurer på om du spiller enda :P

Om jeg spiller enda? :rolleyes:

SÅKLART!

Hver dag! Edit: ok ikke HVER dag.

Men så godt som! ;)

Har ikke noe liv jeg etter klokken 19 (da legger datteren min seg), så kan like gjerne øve på gitaren hver kveld da :D

Begynner å få dreisen på det nå. Hadde en liten down periode der jeg følte jeg ikke fikk til en dritt, men så løsna det og så har jeg

kontroll på de vanligste grepene og øver nå intenst på grepskift.

(ja, jeg bruker sikkert heeelt feil ord her nå, heter det grepskift??)

Har lært meg beach baby av Bon Iver og er supermegakjempestolt av det selv om jeg ikke klarer den helt i det tempoet jeg vil enda.

Fingrene har vært, og er ofte fremdeles kjempesåre, jeg er har verk og er sliten i fingrene nesten hele tiden, men det begynner også å gå seg til :)

Og jeg lurer: HVORDAN klarer folk med korte fingre å spille gitar??

Jeg har lange fingre, og jeg sliter med å nå til overalt, fatter bare ikke hvordan mennesker med korte små pølsefingre kan spille gitar! :unsure:

Endret av idamika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg lurer: HVORDAN klarer folk med korte fingre å spille gitar??

Jeg har lange fingre, og jeg sliter med å nå til overalt, fatter bare ikke hvordan mennesker med korte små pølsefingre kan spille gitar! :unsure:

Og hva med 50-60 åringer med tykke tømmerstokkfingre? Hvordan klarer de å gripe en åpen akkord på en smal el.gitar hals når en enkelt finger nesten dekker 3 strenger?

Greia er jo det at hendene og fingrene dine kan gjøre de mest utrolige akrobatiske øvelser, hvis du trener på de. En pianist eller gitarist kan strekke og bøye fingrene sine på måter som virker helt uoppnåelige i utgangspunktet, men det skal ofte faktisk ikke så mye trening til før fingrene dine begynner å gjøre de mest unaturlige ting :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.