Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Squirespørsmål


Æljen

Anbefalte innlegg

Har ei squire-tele bygd i Indonesia.

Huska ikke helt når jeg kjøpte denne så sjekka ut serienummeret og fant ut at den var fra 1997.

Men, og så kommer det jeg lurer på.

Serienummeret begynner med IC. I'en står jo for Indonesia men C'en står for Cor-Tek.

Er det så at det er Cort som lager denne på lisens fra Fender?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Squier gitarene produseres på en rekke ulike fabrikker i Asia. Cor-Tek (Cort) er en stor aktør i det asiatiske markedet og har en rekke fabrikker i ulike land, og ja som du sier, så produserer de en rekke Squier modeller.

"på lisens fra Fender" - jo det er vel riktig det. Fender eier jo Squier og Squier designer/får produsert gitarer som er basert på ulike Fender modeller.

Spør du meg lages de beste Squierne for tiden i India (av alle plasser) Jeg har 0 peil på produsenten, men kvaliteten henger nå gjerne sammen med prisen, uansett hvor og av hvem gitaren er produsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo lest det på nettet, så man skal kanskje ta slik info med en klype salt, men leste meg opp på Cort for et par uker siden siden jeg skulle kjøpe en Cortbass. På en eller annen side, grundig, seriøs og så videre, sto det faktisk at Cort var størst. Men uansett, Samick og Cort produserer til sammen veldig mange prosent av de gitarene vi handler, helt uavhengig av hva det står på headstocken.

Søkte litt, og det kan tenkes du har rett i at Samick er enda større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.