Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

CD-produksjon


-PB

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg går 3. klasse Musikk på Jessheim vgs. Som et prosjekt i et fag skal vi i løpet av året produsere en helt egen CD med egenprodusert materiale. Selve innspillingen og miksinga har vi allerede ordnet, men vi har litt problemer med å finne et billlig alternativ til CD-brenning/trykking, CD-cover, CD-label og booklet.

Noen som har erfaring eller idéer til hvor man kan få gjort dette billig?

Opplaget skal være på rundt 400 eks. Vi vil helst ha Jewel Case, Digifile e.l da Slim Case ikke ser særlig pent ut.

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Stene: vet du hva som må til for å få tildelt ISRC fra Tono/Gramo? (husker ikke hvem som tildeler). Har forstått det slik at egne utgivelser ikke får, at man _må_ ha et label. Stemmer det?

Ja du må ringe gramo. Så oppgir du personoplysninger og diverse. det koster ingen ting å starte et label som privatperson, har gjort det selv med singelen vi nettop slapp med bandet som ligger ute på alle salgsteder for nedlasting osv. Du får tildelt ISRC kode med en gang på tlf, jævla kurrante greier! Om du har noen spørsmål om å starte label så kan du spøre meg, ellers kan du ringe Morten Møller(gramo): 22 00 77 82, det er han som tildeler ISRC koder.. suveren fyr som hjelper til og svarer på spørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har du søkt Tono/N©B om å få trykke opp?

Snakk med Jon på lydmuren (91367733)og hils fra Ådne Stene og spør om du kan få en fin pris av dem!

www.lydmuren.no

Dem har gjort opptrykking av våre to EP'er. veldig fint resultat!

Vil også anbefale Lydmuren. Vi brukte dem til å trykke opp vår første promo. Fine priser og bra leveringstid. Resultatet ble også meget bra.

Endret av XeNoSmurfen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

www.demofabrikken.no

www.danielengenproductions.no/

Daniel Engen Productions leverer replikerte, støpte plater ned i 300 eksemplarer. Første trykket mitt var på 200, og de var brente. Funka ok, men vanvittig forskjell når jeg bestilte nytt opplag på 600, og fikk dem støpte. Gullfint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.