Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe Les Paul(Epiphone fra kina)? superbillig


Isvarmt

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Les den setningen du quotet meg på en gang til.. Hva står det egentlig?

Det jeg altså forsøker å si er at selv gitarer som faktisk produseres i Kina i utgangspunktet (Epi, Squier o.l.) også kopieres og selges på e-bay av kinesiske selgere.

Tja, du skrev...."Alle gitarer fra Kina på e-bay ER kopier." , og det stemmer jo ikke.

"Ikke engang Epiphone og annet som faktisk produseres i Kina i utgangspunktet, er originaler." Neivel, så Epiphone-gitarer fra Epiphone-fabrikken i Kina er....hva?

Jeg er fullt klar over at Kineserne lager fake-gitarer, men du tror vel ikke at ALT fra Kina på E-bay er svindel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du skrev...."Alle gitarer fra Kina på e-bay ER kopier." , og det stemmer jo ikke.

"Ikke engang Epiphone og annet som faktisk produseres i Kina i utgangspunktet, er originaler." Neivel, så Epiphone-gitarer fra Epiphone-fabrikken i Kina er....hva?

Jeg er fullt klar over at Kineserne lager fake-gitarer, men du tror vel ikke at ALT fra Kina på E-bay er svindel?

Vel, nå er du vel ikke i tvil om hva jeg mener lenger? Så da regner jeg med at jeg slipper å svare på det siste spørsmålet kanskje.

For å være tydeligere, kunne jeg kanskje skrevet "alle gitarer som selges fra Kina på e-bay"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nå er du vel ikke i tvil om hva jeg mener lenger?

Beklager, det ble ikke noe klarere....

Hva mener du med "Ikke engang Epiphone og annet som faktisk produseres i Kina i utgangspunktet, er originaler."?

Når du snakker om kopier, mener du da kopier av feks Gibson Les Paul, Fender Stratocaster osv(som i at en Epi LP er en kopi av Gibson LP), eller mener du falske gitarer laget av svindlere?

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, det ble ikke noe klarere....

Hva mener du med "Ikke engang Epiphone og annet som faktisk produseres i Kina i utgangspunktet, er originaler."?

Når du snakker om kopier, mener du da kopier av feks Gibson Les Paul, Fender Stratocaster osv(som i at en Epi LP er en kopi av Gibson LP), eller mener du falske gitarer laget av svindlere?

Jeg forstår ikke at dette var så vanskelig å skjønne.

Poenget er: Ebay auksjoner hvor selger befinner seg i Kina handler stort sett om fake gitarer. Han mener selvfølgelig ikke at ekte Epiphone er fake gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke at dette var så vanskelig å skjønne.

Poenget er: Ebay auksjoner hvor selger befinner seg i Kina handler stort sett om fake gitarer. Han mener selvfølgelig ikke at ekte Epiphone er fake gitarer.

Neivel.

Jeg er ikke her for å krangle om ordlyd og tåkete språk....min intensjon var å advare om at dette var svindel.

Denne annonsen skriker det det konto hi-jacking av, og det var det jeg ville belyse.....det finnes ingen grunn til å kontakte selger for detaljer osv. Gitarene på bildene kan være så ekte de vil, gitaren dukker ALDRI opp hos kjøper uansett.

Sjekk ut innlegg på mylespaul.com om dette, eller trykk HER, så finner du massevis av advarsler og forklaringer om metoder svindlerne bruker.

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, det ble ikke noe klarere....

Hva mener du med "Ikke engang Epiphone og annet som faktisk produseres i Kina i utgangspunktet, er originaler."?

Når du snakker om kopier, mener du da kopier av feks Gibson Les Paul, Fender Stratocaster osv(som i at en Epi LP er en kopi av Gibson LP), eller mener du falske gitarer laget av svindlere?

Du følte ikke at dette var oppklarende? :

Det jeg altså forsøker å si er at selv gitarer som faktisk produseres i Kina i utgangspunktet (Epi, Squier o.l.) også kopieres og selges på e-bay av kinesiske selgere.

For å være tydeligere, kunne jeg kanskje skrevet "alle gitarer som selges fra Kina på e-bay"

Vi har tydeligvis med en språgets connoisseur å gjøre, så la meg uttrykke meg på en slik at det hele umulig kan misforstås. Vi tar det punktvis:

- E-bay er et nettsted for varesalg og auksjoner. En rekke av selgerne på E-bay er fra Kina

- Epiphone er et gitarmerke som eies av Gibson. De lager i all hovedsak rimeligere varianter av ulike Gibson modeller. Mange av gitarene produseres i Kina.

- Flertallet av de Kinesiske selgerne på E-bay selger kopier av kjente produkter, hvor de også kopierer varenavnet osv.

- Kinesiske E-bay selgere tilbyr ofte kopier av Epiphone gitarer. Selv om disse kopiene også er laget i Kina, er de ikke laget av Epiphone, men derimot av ymse "gitarmakere" som ikke nødvendigvis vet så mye om hvordan gitarer skal bygges. Ofte har de ikke sett den gitaren de forsøker å kopiere på annet enn bilder.

- Min påstand er altså at alle kinesiske gitarselgere som opererer på E-bay, og som faktisk befinner seg i Kina, kun selger kopier av kjente gitarer fra produsenter som Epiphone, Gibson, Fender osv.

Hvis du føler det hele fortsatt er noe uklart, er det bare å komme med tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du følte ikke at dette var oppklarende? :

Vi har tydeligvis med en språgets connoisseur å gjøre, så la meg uttrykke meg på en slik at det hele umulig kan misforstås. Vi tar det punktvis:

Du virker som en utidig debattant, og som moderator på forumet venter du sannsynligvis bare på en grunn til å banne meg, så jeg gidder ikke holde på lenge med dette her opplegget, men jeg kan si deg dette:

Jeg vet sannsynligvis mer om disse sakene enn deg, og det baserer jeg bla.på at du mente det var greit for trådstarter å forfølge denne saken videre. Det mener jeg er galskap av mod på et nettsted som dette.

Jeg forstår jo nå etterhvert hva du egentlig mener, men det endrer ikke fakta om hva du skrev i starten og din dårlige vilje til å løse misforståelsen. Jeg pleier å holde meg borte fra hersketeknikker som å spørre debattanter om de er veldig unge, men denne gang er jeg virkelig fristet......

Du kom først en påstand som helt klart forteller AKKURAT hva du mener....du sa "Ikke engang Epiphone og annet som faktisk produseres i Kina i utgangspunktet, er originaler.", og det er ikke til å misforstå. Du skriver at det som produseres i Kina ikke er originaler, den kommer du deg bare ikke unna.

Ikke har du svart meg direkte når jeg spurte deg om denne påstanden heller....du bare roter det mer til med halvfrekke svar som anklager meg for å ikke skjønne hva du mener.

Du rettet også på uttalelsen din om "Alle gitarer fra Kina på e-bay ER kopier", om til at du egentlig mente "alle gitarer som selges fra Kina på e-bay ER kopier", for så å late som om det ikke betyr noe for utgangspunktet i diskusjonen. Urederlig debatt-teknikk spør du meg.

P.s At du, som moderator, vil avspore tråden og starte en krangel med meg istedenfor å hjelpe trådstarteren er jo bare helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker som en utidig debattant, og som moderator på forumet venter du sannsynligvis bare på en grunn til å banne meg, så jeg gidder ikke holde på lenge med dette her opplegget, men jeg kan si deg dette:

Jeg beklager at du oppfatter meg som utidig, men jeg kan forsikre deg om at jeg aldri har ban'et, eller knapt nok moderert noen jeg selv har havnet i diskusjon med.

Jeg vet sannsynligvis mer om disse sakene enn deg, og det baserer jeg bla.på at du mente det var greit for trådstarter å forfølge denne saken videre. Det mener jeg er galskap av mod på et nettsted som dette.

Her tror jeg vi er ved sakens kjerne - du forstår/forsto ikke hva jeg skrev. Selvfølgelig har jeg ikke anbefalt trådstarter å kjøpe gitaren, jeg forsøker bare å fortelle at dette ikke er første gang en del av oss har sett kopier på e-bay, og det er tvert i mot slik at vi ved flere tilfeller har hjulpet uheldige kjøpere med å identifisere kopier de har handlet.

Det er mulig du vet mer om disse sakene enn meg, men så langt ser jeg ikke at vi er uenige. Det er bare det. Problemet var jo at jeg tydeligvis utrykkte meg noe uklart i første post, og jeg forsøkte så gjentatte ganger å oppklare dette.

Jeg forstår jo nå etterhvert hva du egentlig mener, men det endrer ikke fakta om hva du skrev i starten og din dårlige vilje til å løse misforståelsen. Jeg pleier å holde meg borte fra hersketeknikker som å spørre debattanter om de er veldig unge, men denne gang er jeg virkelig fristet......

Jeg opplever vel at jeg etter beste evne forsøkte å forklare hva jeg mente. Og du må gjerne spørre om alderen min, men du blir nok skuffet om du tror jeg er spesielt ung. Vi er vel grovt regnet i samme aldersgruppe.

Du kom først en påstand som helt klart forteller AKKURAT hva du mener....du sa "Ikke engang Epiphone og annet som faktisk produseres i Kina i utgangspunktet, er originaler.", og det er ikke til å misforstå. Du skriver at det som produseres i Kina ikke er originaler, den kommer du deg bare ikke unna.

Jeg skjønner nå at mitt første innlegg kunne misforstås, derfor de påfølgende forklaringene. Jeg prøver ikke "å komme meg unna dette" jeg prøver å tydeliggjøre hva jeg mente å si. Om du tror min kjennskap til Epiphone er minimal er jeg redd du tar feil, jeg har eid både Kinesisk og Korea bygde Epiphone gitarer.

Ikke har du svart meg direkte når jeg spurte deg om denne påstanden heller....du bare roter det mer til med halvfrekke svar som anklager meg for å ikke skjønne hva du mener.

Vel, det var altså du som hevdet at du fortsatt ikke forsto hva jeg mente. Jeg beklager om mitt siste innlegg var noe spisset, men du får forsøke å ta det med litt humør. Det er ikke alt som er så alvorlig ment.

Du rettet også på uttalelsen din om "Alle gitarer fra Kina på e-bay ER kopier", om til at du egentlig mente "alle gitarer som selges fra Kina på e-bay ER kopier", for så å late som om det ikke betyr noe for utgangspunktet i diskusjonen. Urederlig debatt-teknikk spør du meg.

En oppklaring kan vel ikke være så uredelig? Det du vel kanskje føler urettferdig, er vel at jeg hang meg opp i at du tolket mitt første innlegg feil. Jeg klarte ikke å se hvor enkelt den setningen kunne misforstås med det samme ser du, og derfor ble det slik det ble. Jeg beklager om du følte dette ubehagelig, men jeg mente at det var viktig å presisere hva jeg egentlig mente å si i mitt første innlegg.

P.s At du, som moderator, vil avspore tråden og starte en krangel med meg istedenfor å hjelpe trådstarteren er jo bare helt utrolig.

Jeg forsøkte å hjelpe trådstarter med mine innlegg, men da du (og sikkert andre) ikke forsto meg riktig, følte jeg det var greit å presisere eksakt hva jeg forsøkte å si. Det er jo enkelte ting som ikke er så enkelt å forklare i en enkel og god setning, så derfor kan misforståelser som dette oppstå.

Jeg kan forsikre deg om at du er hjertelig velkommen på dette forumet av meg og alle andre moderatorer. Personer med kunnskap har vi alltid behov for.

Jeg beklager at mine innlegg skulle skape såpass mye delvis off-topic, men nå er det vel i alle fall forhåpentligvis ganske klart hva jeg mente å si i mine første innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slik Fake-Epi liggende UNDER senga mi...

Kjøpte en 'epi' ZW-Buzzsaw ifjor eller noe sånt, var den jeg mangla siden jeg hadde de 2 andre..

Og fy jeg ble skuffa når jeg fikk den. Er ingenting som virker på den. Halsen går 'mange' grader ut til høyre i forhold til kroppen, all mekanikk er møkk, holder stemminga sikkert i 2 sekunder.... Fake EMG HZ's.... jajajaja jeg gikk på en smell der gitt...

Så IKKE kjøp disse..

Endret av Black Anger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.