Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode gitarforum (internasjonalt) ...


sandermarken

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg godtar det ikke, men så lenge det er av en viss standard, leselig, og et resultat av et faktisk forsøk på å komme seg igjennom setningene uten å kødde det til så altfor mye, da går det greit.

Det er allikevel skummelt dårlig engelsk fra folk som har språket som morsmål, og det skremmer meg litt. Er faktisk ikke så ulikt GN til tider, når jeg tenker meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allikevel skummelt dårlig engelsk fra folk som har språket som morsmål, og det skremmer meg litt. Er faktisk ikke så ulikt GN til tider, når jeg tenker meg om.

Det var det jeg tenkte på egentlig. Av en eller annen grunn tror man at folk som har et språk som morsmål er kjempeflinke i det, men det er de ofte ikke. I mange tilfeller tror jeg ikke de merker at man ikke "kan" språket skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tider har faktisk folk fra andre land, som deg og meg, bedre grep om det engelske språk enn de som har det som morsmål. Hvofor, det må gudene vite, men det sier noe om hvor seriøst enkelte tar sitt eget morsmål, eller språk generelt, for den saks skyld. Jeg mener det er viktig, da det gjør at folk som leser innleggene dine fokuserer fullt og helt på innholdet, og ikke hvordan det er framført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, har skrevet to poster nå. Men er så flaut, jeg er dårlig i engelsk rettskrivning.

No worry, du slår uansett de fleste franske gutta, de er helt håpløse.

Vi har vel erfart med HRI at skal du holde et internasjonalt forum igang over tid er det en fordel at det er litt snevert så er det lettere å tiltrekke seg folk. De fleste aktive forum i dag er jo startet av folk med spesielle interesser. Det sees vel også på de som er listet opp her. TGP sto vel opp fra et tidligere PRS forum. Vi startet HRI rett før Mike Landau forumet ble stengt så vi fikk mange folk derfra når det stengte. Rig Talk er en HRI ripoff startet av folk som ikke liker anarki, ha ha ha.....

Men jeg har ellers inntrykk av det eksistere nasjonale forum som GN i veldig mange land hvor det kjøres på morsmålet.

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TGP oppstod vel fra PRS forumet. Har veldig boutique fokus, og er til tider en stor hype maskin for enkelte produkter. Strengt moderert, så "freedom of speech" er ikke akurat noe som råder der. Bra kjøp og salg, mange kunnskapsrike folk og har nok forandret litt karakter de siste 2 årene fra Hawaiskjorte bluesplayers med boutique utstyr til en litt mer allsidig gjeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, har skrevet to poster nå. Men er så flaut, jeg er dårlig i engelsk rettskrivning.

Som flere har nevnt allerede, så florerer det av drita dårlig skrivekunnskaper der ute, så ikke bry deg om det. Snu heller hele problemstillinga på hue... Hvordan bli bedre.. ?? Nettopp, keep on writin' ;)

Tips; Skriv innleggene dine i word, og kjør stavekontroll, så lærer du noe hver gang.. :)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips; Skriv innleggene dine i word, og kjør stavekontroll, så lærer du noe hver gang.. :)

Trøkke jeg hadde brukt tia mi på stavekontroll for å poste på HRI. Det er vel et av de få umodererte fristedene igjen på internet hvor det meste er lov....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ikke så ulikt GN til tider, når jeg tenker meg om.

Herre mellomrom gud.

Er det mulig? Du er faenmeg en av de mest blærete personene jeg har sett på et forum noen sinne. Ikke bare skal du klage på at engelsktalende folk ikke klarer å skrive språket sitt - nei - du må dra det over på stakkars GitarNorge.

Gi meg for all del warn, jeg gir faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P

Når det er snakk om bra diskusjonssider på nettet som jeg har bra erfaring med, da vil jeg nevne et par. Det jeg bruker mest er Petrucci-forumet, av den enkle grunn at modereringen er av ypperste klasse, og medlemmene har en tendens til å vite hva de snakker om. Navnet på forumet kan virke avskrekkende på enkelte, men det må presiseres at jeg er et av de mest aktive medlemmene, og det er ytterst sjelden jeg i det hele tatt nevner Petrucci i mine innlegg. Dette er også tilfelle for mange andre der, og det mener jeg er et godt tegn. Noe av det kjedeligste jeg vet om er steder der hvert andre innlegg som postes er mer eller mindre en hyllest til den personen forumet er oppkalt etter.

Sevenstring.org er også bra, men jeg bruker det ikke så altfor ofte, grunnet mangel på instrumenter med mer enn 6 strenger. Allikevel, min erfaring med dette har vært positiv.

The Gear Page kan anbefales, men som tidligere nevnt, vær varsom! Reglene for hva man har lov å diskutere blir strengere og strengere, og det skal ikke mye til før man får advarsel. "Excessive arguing"? Hva faen...

Men på tross av dette litt småhysteriske ryktet vil jeg påstå at TGP er blant de beste stedene på nettet for ren gitarprat. Liker du såkalte 'boutique'-gitarer? TGP er stedet for deg. Liker du gamle Fender- og Gibson-fjøler? Slå deg løs på TGP, du finner mange likesinnede der, og mange som kan svare på de spørsmål du måtte ha om gitarmodeller og tekniske dikkedarier.

Bare vær oppmerksom på reglene, og trekk deg tilbake hvis en diskusjon begynner å bli opphetet, så skal det nok gå fint. :)

Jemsite klarte jeg aldri å bli helt fortrolig med, selv om jeg har vært medlem der i mange år. Er vel kanskje slik at jeg ikke har gitt det en real sjanse, men så er det kanskje heller ikke noe jeg har lyst å bruke flere år på å bli kjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men på tross av dette litt småhysteriske ryktet vil jeg påstå at TGP er blant de beste stedene på nettet for ren gitarprat. Liker du såkalte 'boutique'-gitarer? TGP er stedet for deg. Liker du gamle Fender- og Gibson-fjøler? Slå deg løs på TGP, du finner mange likesinnede der, og mange som kan svare på de spørsmål du måtte ha om gitarmodeller og tekniske dikkedarier.

TGP er, i tillegg til å være bra på de tinga du nevner, mitt favorittsted når det gjelder diskusjon rundt teknikk og teori - er mange kunnskapsrike folk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mange veldig flinke folk der. Allikevel mener jeg det ofte er vanskelig å diskutere enkelte ting der, fordi mange har en tendens til å snakke nedsettende om andre uten å faktisk bruke sterke ord. Dette finner man som oftest i lange innlegg som moderatorer ikke gidder å analysere, men som mottaker uten tvil får med seg og blir provosert av.

Har opplevd dette selv fra folk som David Torn, overraskende nok.

Men hvis man klarer å unngå slike feller, i mangel av bedre ord, så er det uten tvil mange interessante og lærerike temaer der. Jeg er til stadighet innom teoriforumet deres, og vet at hvis det er noe jeg lurer på, så kan det være lurt å ta et søk der før man spør. Det er godt mulig at det spørsmålet man måtte ha ligger gjemt på en av sidene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.