Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metalcore band søker trommis og vokalist i Oslo


mechanix

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi øver senralt i Oslo, tenkte det er greit å starte med noen coverlåter for å ha en grei plattform å starte på før vi konsentrerer oss om eget materiale. Målet er å komme oss ut å spille.

Vi ønsker å møte deg som kan tromme i høyt tempo med god sans for rytmer og variasjoner i arrangement, vi ønsker doble pedaler en spesielt varm velkomst!

Vokalmessig er vi ute etter deg som ønsker å kombinere growling og clean vokal, som tittelen antyder går vi for Metalcore. Du får selvsagt frihet til å legge ditt eget preg på låter ;)

Øvingslokale er sentralt i Oslo og inneholder trommesett, forstekere, PA -det viktigste. Bare å ta med stemme, stikker, symbaler og godt humør planta i Metal-sjangren :P

Har du lyst til å vise deg frem i Oslos råeste nye band så ta kontakt for mer info. så møtes vi for en jam :D

Endret av mechanix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Spiller trommer, men skulle gjerne hatt litt mer om liknende band osv.. metalcore kan vare så mangt.

Metalcore tar vel utgangspunkt i metal og hardcore, referanser til band kan gjerne være Killswitch Engage og Atreyu. Vi er vel ikke mer enspora enn at vi tar i mot inspill :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok hadde håpet på converge, dillinger, manhatten skyline type core.. liker ikke verken atreyu eller killswitch.

Da er det i mine ører prog.Metal du søker. Det er ikke helt greia vår :P

Forøvrig må man jo bli med først for å kunne påvirke bandets retning, men en god manta er ivertfall banda jeg nevnte som referanse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prog metal er det nok ikke.. kan kanskje kalle noe av det mathcore, men det er metalcore, teknisk sådan..

Dette er IKKE en tråd for å diskutere sjanger eller hvilke band som tilhører hva!!!

Det finnes egne tråder for det hvor folk aldri blir enige :lol:

Som gitarist bruker jeg medier for gitarister som referanse for valg av sjanger og i tillegg er band som Killswitch Engage og Atreyu nevnt. Ytterligere kan jeg nevne Bullett For my Valentine. Kall det hva du vil, dette er det vi spiller!

Som tråden startet med: Er du interessert i å spille trommer/synge i et band med en slik musikalsk retning er du hjertelig velkommen. Er ikke dette din greie så la heller være å komme med meningsløse innlegg. Send heller en PM om du har konkrete spørsmål :)

Det er veldig viktig for oss at bandet får en god kjemi og da kan vi ikke ha en som ønsker å spille Metallica, en som vil spille Kreator og en som nekter å spille annet enn Dillinger Escape plan eller Red Hot Chili Peppers for den saks skyld.

Vi MÅ være enige om en plattform, riffene som serveres blir Metalcore :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er metalcore. Metal og hardcore punk.

Tviler på at dere er ute etter en screamo-vokalist også.

Banda vi har nevnt synes jeg gir en veldig god pekepinn på hvilke variasjon i vokal vi ønsker. Det er ikke dermed sagt at vokalisten skal være ene og alene om dette eller en tro kopi heller :o

Vokalist er forøvrig på plass, så vi ser kun etter en slagmann :P

I disse dager er det jo mengder av konserter med bl.a. Bullet og Stone Sour i dag, Taste of Chaos på fredag og Deftones om litt. Blant alle disse konsertgjengerne må det da være en som brenner inne med litt musikalsk slagverk av den harde sorten, vi hører gjerne fra deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde sett over så spiller jeg trommer. Jeg spiller hardcore, metalcore trommer, men det jeg var ute etter var hva slags metalcore. Det finnes et vidt spekter av slike band så må jo være lov å spørre hva slags band dere hører på.

Jeg fant ut at dere vil spille en mer rett frem metalcore med en blanding av clean og growl. (går ut i fra dette pga band dere liker som atreyu killswitch osv.) Dette har jeg gjort før og det er lite utfordrende. Det var ikke menigen å gjøre noe om til en sjangerdebatt, men rettet kun på noe du sa om de bandene jeg hørte på innen metalcore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.