Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blackstar HT-5


antos

Anbefalte innlegg

Jeg har en HT-5S ministack og er knakende fornøyd med den. Jeg har ikke allverden av erfaring med gitaramper, men jeg synes denne låter bra og er ganske allsidig. Det eneste ankepunktet jeg har hørt om er at det ikke er allverden av clean headroom (det er tross alt bare en 5W amp), men for meg er det null problem; den spiller såpass høyt at hørselen ryker lenge før clean kanalen vrenger.

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de lydpreferansene du har, ville jeg mye heller gått for en Marshall Class 5 eller Orange Tiny Terror... Blackstar HT-5 er mer "TEH BROOTALZ" lyd... Ikke så veldig god rockelyd, etter min mening. Den er vel bedre på metall.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de lydpreferansene du har, ville jeg mye heller gått for en Marshall Class 5 eller Orange Tiny Terror... Blackstar HT-5 er mer "TEH BROOTALZ" lyd... Ikke så veldig god rockelyd, etter min mening. Den er vel bedre på metall.

eh, veit nå ikke noe hvordan Blackstar HT-5 låter, men Tiny terror ampen er virkelig kjedelig. For meg er det en "Jeg vill ha noe det står orange på, men har egentlig ikke råd" amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Noen som kan si noe om denne ampen? Er på jakt etter en mindre røramp til hjemmebruk. Hvordan er lyden i denne forsterkeren? Liker band som Guns N Roses, Iron Maiden, Joe Satriani, Andy Timmons, Eric Clapton, Gary Moore osv.

Jeg har en HT-5H for nesten et år nå og er meget fornøyd. Den spiller ganske høyt, spesielt på en leilighet hvor en "har ikke råd" å spille høyt uansett... Jeg bruker den som øving/studio forsterker og har ikke kommet på noe som ikke kunne spilles på den.

Ja, clean headroom får du ikke mye fra den, men det skal du ikke få fra en lav wattage amp uansett. Men hvis du tar opp med ganske lav volum i ampen og mic'er opp med høy input da får du en smooth clean med nesten så mye headroom du vil - derfor en studio amp. Skal du ut på gig med den, bør du mic'a den og passe på at du ikke får feedback... :P

Cheers,

Wallace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag har haft en HT-5 och som Hallstein skriver så har den inte så väldigt bra rockljud, eller alltså du får helt okej rocking ur den och du blir säkert nöjd om du köper den, men enligt min mening så finns det bättre. Jag skulle checka in Tiny Terrorn som redan är nämnd, men också

och se om det är nåt du liker. Att Tiny Terrorn skulle vara kjedelig har jag aldrig hört/läst någon säga/skriva förut. Okej, det är antagligen inte den allsidigaste ampen om du vill ha cleant ljud, men god damn it can rock, betydligt mer än Blackstaren.. men det är bara min mening :) . Kanske en Marshall JCM 2000 401 eller Engl Screamer eller Thunder (vill egentligen också nämna Engl Gigmaster här men då ser ju hela inlägget ut som en ända stort reklamskylt :) ) skulle kunna vara nåt?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få skikkelig god rockelyd så anbefaler jeg, av alle forstkerene som har blitt nevnt, Vox Night Train.

Du skal lete lenge etter en såpass allsidig liten rørforsterker til prisen den går for (godt under hva Tiny Terror koster - og den er mer allsidig, har EQ, og "to kanaler/voicings", fire om man regner med pentode/triode - som også gir forskjellige voicings).

4990,- gir deg en forsterker og et 1x12 kabinett med en Celestion G12M Greenback som kan låte noe tynt/kjedelig før elementet blir innspilt. Men når det har blitt innspilt så låter det utrolig bra (spesielt i forhold til prisen).

Bruk så en hundrings på et Tung-Sol 12AX7 og sett dette i V1 (pre-amp) for å løfte lydkvaliteten ytterligere "noen tusen kroner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.