Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitaroppsett!!


Gnome

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er jo helt utrolig hvor mye dilldall dere bruker.Har dere virkelig behov for alt? Jeg kjører min Maverick F-1 rett inn i en gammel harva Peavey Classic 50 hvor det meste står på 10.Føler jeg meg i virkelig storslag,så kan det hende jeg setter en Jimi-wah imellom,og i flekkene friker jeg helt ut og plusser på en TS-9.Herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig hvor mye dilldall dere bruker.Har dere virkelig behov for alt? Jeg kjører min Maverick F-1 rett inn i en gammel harva Peavey Classic 50 hvor det meste står på 10.Føler jeg meg i virkelig storslag,så kan det hende jeg setter en Jimi-wah imellom,og i flekkene friker jeg helt ut og plusser på en TS-9.Herlig.

Det er ikke noe å skryte av... Hvis du er stolt over å ha drittlyd (noe som sier seg selv hvis alt står på 10), greit for meg, men jeg vil heller ha noe som låter greit! Og det har jeg og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt utrolig hvor mye dilldall dere bruker.Har dere virkelig behov for alt? Jeg kjører min Maverick F-1 rett inn i en gammel harva Peavey Classic 50 hvor det meste står på 10.Føler jeg meg i virkelig storslag,så kan det hende jeg setter en Jimi-wah imellom,og i flekkene friker jeg helt ut og plusser på en TS-9.Herlig.

Det er ikke noe å skryte av... Hvis du er stolt over å ha drittlyd (noe som sier seg selv hvis alt står på 10), greit for meg, men jeg vil heller ha noe som låter greit! Og det har jeg og....

Hørt sånt?Hvordan kan du vite om jeg har drittlyd eller ikke?Skryter jeg?Nei.Du vet ingenting,unge mann.Jeg kan ikke påstå at jeg har eid noen boutiqueamper,men har nå vært gjennom min del av Marshall,Fender og Peavey-forsterkere, samt en del effekter, og forsterkersimulatorer,bl.a DG-1000,også kjent som "røramp-dødaren". Nå skal jeg kjøpe meg en VOX AC30TB.

Jeg har veldig bra lyd.Den er alldeles herlig,utmerket,faktisk.Men den lånte Classic'en begynner å skrante,og det er synd,veldig fin amp.Uten at det kanskje sier så mye,så er det den beste ampen Peavey har laget. Uansett,håpløse kommentarer om min lyd slik som i eksempelet ovenfor vil jeg ha meg frabedt. Dere må gjerne rakke ned på det meste annet,men ikke lyden min,som dere ikke aner noe om.Hrmf.Barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det er sagt,jeg kjenner mange gitarister med Mesa-amper og flotte effekter,og de har veldig bra lyd. Men jeg kjenner flere gitarister med Mesa-amper og flotte effekter som har jævlig dårlig lyd. En gang hørte jeg en engelskmann,husker ikke navnet,som spilte på en gammel,gammel,Fender Strat som såvidt hang sammen. Strengene en mil over halsen,3-veisbryteren til mikkene funket ikke,så det var bare neck-mikken,som kunne trengt en rens,som fungerte.Han kjørte den igjennom en fet wah,det er greit,men så gikk den inn i en dårlig Marshall-combo,dere vet de der hvor det er transistor-preamp og rørsluttrinn(eller omvendt?),uansett,han hadde SINNSYKT bra lyd,kanskje den beste jeg har hørt. Hvordan man spiller har mer å si for lyden en hva man spiller på,for da det ble åpnet for jam senere på kvelden og bygdas lokale gitarhelt skulle spille,hørtes det samme oppsettet utrolig kjipt ut.

Men for all del,jeg skjønner godt at dere er glade for alt det fine utstyret deres. Jeg kan bare ikke skjønne at det skal være nødvendig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt sånt?Hvordan kan du vite om jeg har drittlyd eller ikke?

...

Dere må gjerne rakke ned på det meste annet,men ikke lyden min,som dere ikke aner noe om.

Hmtja... feie litt for egen dør kanskje, eller mener du ordet "dilldall" var vel overveid i postingen din?

Du må gjerne spørre meg om hvorfor jeg bruker det jeg bruker og hvorfor det er koblet som det er, men jeg ser helst at du legger igjen fordommene dine hjemme.

Kanskje ikke utrolig veloverveid,men for meg er det jo dilldall,og fyren som mente at jeg hadde drittlyd,kunne absolutt ikke vite noe om det.Så jeg feier ingenting annet enn kakesmuler ut av senga mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Sandman, en dyngeferdig gitar på en dyngeferdig tabuamp trenger ikka lyde så bra, personlig har jeg en MEsa Boogie Studio Preamp, men en DS-1 foran, og det lyder dritkult spør du meg. Du må gjerne kalle det dilldall, men du får ikke samma lyden ut av en tjue år gammal Marshallcombo med en strat med løs hals på!!!

Også er det litt teit å kritisere folk med så mange topper og annet dilldall, for så å dra inn ett eksempel som ikke har NOE med det å gjøre, kom igjen'a!

Du må gjerne synes at det er dilldall, men god lyd må du ikke regne med å få ut av en Transtube amp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.