Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Susing fra forsterker VOX VT15


antos

Anbefalte innlegg

Tingen er å prøve det på et sted med minst mulig elektrositet..

Hologenlamper, TVer, kjøleskap, varmegulv og andre ting som stjeler en del strøm kan gi støy.

Men hvis den gamle forsterkeren din ikke bli påvirket av dette, så ser jeg ikke hvorfor akkurat denne skal bli det.

Som flere har nevnt. kontakt forhandleren og oppdater oss^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Da har tatt sjansen på Vox VT15 igjen. Fikk den i dag. Hadde som tråden viser en del susing i min forrige vt15. Den jeg nå har kjøpt suser mye mindre, men noe susing oppstår dersom jeg setter power level på max bak forsterkeren. Susingen en veldig lav og høres ikke ved spilling, kun når jeg stopper å spille. Susingen endrer seg ikke om jeg skruer opp å ned på volum eller plugger ut gitar, jevnt over sus. Men jeg går ut ifra dette er normalt :) Ikke noe som plager meg. Det som er litt irriterende er susingen som oppstår ved kanaler med vreng, da får jeg en høyfrekvent susing som dempes noe når jeg holder på strengene/metall. Men dette er nok pga huset og elektriske forstyrrelser tipper jeg. Har noe av dem samme susingen i rørampen min. Kan det være at vt modellene er mer motakelige for forstyrrelser pga det ene røret som er i ampen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med powerlevel på maks vil du naturligvis få susing.

Min VT30 susa som bare det med powerlevel på maks. Men til hjemmebruk så ble den kun brukt til opp mot 50% av powerlevel og da var ikke susing noe problem. Men ironisk nok så suser rørampen min mindre på samme volum som VT30'en. Schnodig greie.

Men det ene 12AX7 røret i VT forsterkerne vil nok neppe forårsake noe susing i seg selv. Det røret driver absolutt ingenting. Det digital signalet (ferdig prosessert) går bare gjennom 12AX7 røret slik at lyden skal farges noe varmere. Lyset du ser i røret er ikke et varmt rør som gløder... Det er et LED lys som er montert på undersiden av selve røret... Røret kjører fullstendig på tomgang og vil aldri presses eller måtte byttes i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med powerlevel på maks vil du naturligvis få susing.

Min VT30 susa som bare det med powerlevel på maks. Men til hjemmebruk så ble den kun brukt til opp mot 50% av powerlevel og da var ikke susing noe problem. Men ironisk nok så suser rørampen min mindre på samme volum som VT30'en. Schnodig greie.

Men det ene 12AX7 røret i VT forsterkerne vil nok neppe forårsake noe susing i seg selv. Det røret driver absolutt ingenting. Det digital signalet (ferdig prosessert) går bare gjennom 12AX7 røret slik at lyden skal farges noe varmere. Lyset du ser i røret er ikke et varmt rør som gløder... Det er et LED lys som er montert på undersiden av selve røret... Røret kjører fullstendig på tomgang og vil aldri presses eller måtte byttes i det heletatt.

Ok. Takk for info:) Men da ser det ut som alt er iorden med ampen min! Er forøvrig en veldig kjekk amp med god lyd og mange kjekke innstillinger. Har tidligere hatt Line6 Spider IV, men denne er god del hakk bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en veldig svak durelyd i ampen som ikke lar seg påvirke om jeg vrir på volum eller effektknapper. Den er veldig svak og gjør meg egentlig ingenting, er det andre som har vt modellene som har den samme lyden?

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.