Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Susing fra forsterker VOX VT15


antos

Anbefalte innlegg

generelt svar, ja det er helt normalt at det suser fra forsterkere..

Hvilken innstilling har du satt ampen på ?? mye gain? hvor er du/gitaren plassert i forhold til ampen? har du noe lysstoffrør i nærheten? har du noe dimmelys i nærheten? suser det når du holder på strengene? har du testet med en annen gitar? har du prøvd den i et annet hus? osv....

det suser alltid litt av forsterkere, det er tross alt en forsterker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en lav frekvent susing uansett innstillingen på ampen. Volumet på susingen øker ikke om jeg øker volumet. Tok den ned i den lokale musikksjappa, de mente det var helt normal susing som typisk oppstår på vox og roland forsterkere. Noen som har Vox VT forsterkere og kan bekrefte susing?

Den ble sendt med posten, vet ikke om litt røff behandling der kan slå ut på forsterkeren på noe vis?

Vil bare forsikre meg om at det ikke er noe unormalt ved forsterkeren siden den er helt ny:)

Endret av antos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Vox modelingforsterkerne jeg har prøvd har vært forunderlig stille. Min VT30 er helt lydløs, med mindre jeg slår av gate og velger en forsterker setting med mye gain. En lavfrekvent susing (som ikke er susing, men brom) vil jeg ikke beskrive som normalt, hvis det er relativt høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig. Kanskje jeg har fått en feilvare? Susingen kan sammenlignes med lyden du fikk da tv bilde bare viste snø :)

Da er det ikke lavfrekvent, men representerer et ganske bredt frekvensspekter, og det høres ikke særlig normalt ut hvis det er så høyt at det er plagsomt. Hvis du var på en butikk og sjekket - hadde de noen andre transistor/modeling forsterkere med samme problem i butikken da? De er jo i utgangspunktet veldig stille slike forsterkere sammenlignet med rørforsterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke lavfrekvent, men representerer et ganske bredt frekvensspekter, og det høres ikke særlig normalt ut hvis det er så høyt at det er plagsomt. Hvis du var på en butikk og sjekket - hadde de noen andre transistor/modeling forsterkere med samme problem i butikken da? De er jo i utgangspunktet veldig stille slike forsterkere sammenlignet med rørforsterkere.

er ikke vox vt15 rør da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke en ren rørforsterker. Den har etter hva jeg har forstått en slags rørdel i seg for å få mer rørlyd, men det er en moduleringsamp. Røramper suser, men synes det er litt merkelig at min suser når Greener forteller at hans VT30 er nærmest lydløs. Vurderer å sende den tilbake, synes det er plagsomt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Antos, hvis du mener det er støy eller problemer med denne, og den er helt ny så bør du ta kontakt med forretningen der du kjøpte den og reklamere med en gang. Er den kjøpt i Norge er jeg helt sikker på at dette løses ved at du sender den inn, dersom du ikke kan levere den selv. Det hender desverre nå og da at produkter kommer med feil. Dersom du har kjøpt den i Norge kan du sende meg en pm så skal jeg hjelpe deg med å få dette fikset/vurdert/byttet.

Endret av Bolla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som forsterkeren jeg har fått ikke er helt som den skal, ringer til forhandleren i morgen og forklarer saken.

Ellers virker det som en meget kjekk forsterker. Massevis av effekter og lyder!

Har du forøvrig prøvd flere strøm uttak? Vox forsterkere er (etter min erfaring) mer følsom for støy pga. elektriske forstyrrelser som forårsakes av enten dårlige el-nett i hus/leilighet eller rett og slett pga. store TV'er, stereo anlegg, komfyrer osv, osv. kjører på samme kurs som forsterkeren.

Slår jeg på min 50" Plasma (som er koblet på samme kurs som min forsterker) så suser det og støyer det som bare det fra forsterkeren. Straks jeg slår av TV'en derimot så blir forsterkeren omtrent helt stille. Dette gjelder forøvrig VT30'en og røramp'en min (Vox Night Train).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.