Web Analytics
Jump to content

Hva er Likeretterens jobb?

Thorris
 Share

Recommended Posts

Ampen har selvsagt likeretter, den vil ikke fungere uten! :)

Mange (f.eks meg) liker å erstatte en rørlikeretter med en likretter laget med dioder istedet, gir tighthere bunn og mindre "sag" Ampens bias må justeres etter et sånt skifte.

Ampen har selvsagt likeretter, den vil ikke fungere uten! :)

Mange (f.eks meg) liker å erstatte en rørlikeretter med en likretter laget med dioder istedet, gir tighthere bunn og mindre "sag" Ampens bias må justeres etter et sånt skifte.

men puttes diode rectifiere inne i ampen? eller der røret skal sitte? fordi det er ikke noe i rør-socketen.

men puttes diode rectifiere inne i ampen? eller der røret skal sitte? fordi det er ikke noe i rør-socketen.

På Apolloen har jeg en Groove Tubes-sak som jeg bare erstattet røret med, men diodene kan også loddes rett på rørsokkelen internt, skru opp og sjekk, og ta bilder. :)

På Apolloen har jeg en Groove Tubes-sak som jeg bare erstattet røret med, men diodene kan også loddes rett på rørsokkelen internt, skru opp og sjekk, og ta bilder. :)

Skal gjøre det når jeg kommer! takk får info Amund! du er helten min!

Men han jeg kjøpte den av sa at ampen var helt orginal.. den var eid av to personer før han og det var dr. feelgood og per gynt..

Når man skal forsterke noe har man en bias på rørene eller transistorene, og det er dette som gjør at signalet forsterkes. Denne biasen må være DC og ikke AC.. Og dermed trenger man en likeretter!

Ikke noe svar akkurat, men følte bare for å dele litt.

Edited by Fluehode