Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er Likeretterens jobb?


Thorris

Anbefalte innlegg

Ampen har selvsagt likeretter, den vil ikke fungere uten! :)

Mange (f.eks meg) liker å erstatte en rørlikeretter med en likretter laget med dioder istedet, gir tighthere bunn og mindre "sag" Ampens bias må justeres etter et sånt skifte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ampen har selvsagt likeretter, den vil ikke fungere uten! :)

Mange (f.eks meg) liker å erstatte en rørlikeretter med en likretter laget med dioder istedet, gir tighthere bunn og mindre "sag" Ampens bias må justeres etter et sånt skifte.

men puttes diode rectifiere inne i ampen? eller der røret skal sitte? fordi det er ikke noe i rør-socketen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men puttes diode rectifiere inne i ampen? eller der røret skal sitte? fordi det er ikke noe i rør-socketen.

På Apolloen har jeg en Groove Tubes-sak som jeg bare erstattet røret med, men diodene kan også loddes rett på rørsokkelen internt, skru opp og sjekk, og ta bilder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Apolloen har jeg en Groove Tubes-sak som jeg bare erstattet røret med, men diodene kan også loddes rett på rørsokkelen internt, skru opp og sjekk, og ta bilder. :)

Skal gjøre det når jeg kommer! takk får info Amund! du er helten min!

Men han jeg kjøpte den av sa at ampen var helt orginal.. den var eid av to personer før han og det var dr. feelgood og per gynt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal forsterke noe har man en bias på rørene eller transistorene, og det er dette som gjør at signalet forsterkes. Denne biasen må være DC og ikke AC.. Og dermed trenger man en likeretter!

Ikke noe svar akkurat, men følte bare for å dele litt.

Endret av Fluehode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.