Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sittestilling


Alexi Laiho

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg lurer på hvilken sitte stilling som er best.

Sitte med gitaren på låret, eller mellom beina? og hva er best; å sitte høyt eller å sitte lavt? Sitte med eller uten reim?

Lurer da altså på hva som er mest behagelig for armene, fingrene, ryggen og røven.

Hva liker dere best?

Hvis du lurte, så står det: ''SITTEstilling'', så ikke gidd å skriv: ''Å stå er best''.

Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KAARVAAG

Beste spillemåte uansett tror jeg må være sittene høyt i en god stol (ikke noe lenestol eller noe,en god kontorstol eller krakk) med dataen på et høyt bord,uten reim og med gitaren på låret. Hvor du har gitaren kommer vel litt an på typen.. tror ikke det er mange som sitter med flying V på låret eller en LP mellom..

Artig tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mest komfortabelt og ha gitaren hvilende på høyre lår. Sitter litt variert... på alt fra en krakk, kontorstol, sengekanten, bordkanten, og litt av hvert... Har funnet ut at stoler MED ryggstøtte ikke er særlig gunstig, får vondt i ryggen av dem... Da det ofte fører til at man ikke sitter "rett" og dermed blir man sliten i ryggen fortere...

Altså.. for å illustrere... noe sånn som det her:

Avril.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er mest komfortabelt og ha gitaren hvilende på høyre lår. Sitter litt variert... på alt fra en krakk, kontorstol, sengekanten, bordkanten, og litt av hvert... Har funnet ut at stoler MED ryggstøtte ikke er særlig gunstig, får vondt i ryggen av dem... Da det ofte fører til at man ikke sitter "rett" og dermed blir man sliten i ryggen fortere...

Altså.. for å illustrere... noe sånn som det her:

Avril.jpg

likte stillingen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler kanskje litt om hva slags gitar, og hva du spiller, hvor på halsen du er mest osv..? Men uansett, så er det best å sitte høyt, kontra lavt. Er vanskelig å plassere gitaren på en behagelig måte om du sitter rett opp ned eller lett fremoverlent i en lav sofa.

Tror Auduns svar er det nærmeste du kommer fasit ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter i en kontorstol med gitaren mellom bena. Er blitt så vant til å ha den mellom bena at det er ubehagelig å sitte med den på høyre lår :huh:

Klassisk posisjon heter det vel.

classic_sit.jpg

Endret av Anselmo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest behagelig er gitaren på høyre fot, selv om jeg liker bedre å ha gitaren venstre fot om jeg skal spille noe vanskelig :P Leste at venstre fot var best på ultimate-guitar en gang, selv om det sikkert bare var noe tull.

Edit: Mente vel låret istedenfor foten :P Gitaren nede på foten er vel upraktisk

Endret av aslak1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.