Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bassforsterker


moselusa

Anbefalte innlegg

Har ikke noe spesiellt innsikt i bassforsterkere muselusa :(

Men, det er et faktum at peavey har laget, og lager fortsatt forsterkere osv, med serdeles dårlig kvalitet/komponenter, og ikke minst lyd pr krone.

De har selvfølgelig gode produkter også, feks 5150 ampene osv, men jeg har selv liten respekt for peavey som merkevare. Rett og slett fordi jeg har dårlig erfaring med de lydmessig, og hvordan de oppfører seg, og er konstruert.

Mulig de har skjerpet seg litt de siste årene, men jeg tviler egentlig litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe spesiellt innsikt i bassforsterkere muselusa :(

Men, det er et faktum at peavey har laget, og lager fortsatt forsterkere osv, med serdeles dårlig kvalitet/komponenter, og ikke minst lyd pr krone.  

De har selvfølgelig gode produkter også, feks 5150 ampene osv, men jeg har selv liten respekt for peavey som merkevare. Rett og slett fordi jeg har dårlig erfaring med de lydmessig, og hvordan de oppfører seg, og er konstruert.  

Mulig de har skjerpet seg litt de siste årene, men jeg tviler egentlig litt.

Er ganske så enig.Turboneger er jo sponset av Peavey..De har peavey amper på scena sånn at de skal reklamere litt..Men de er ikke en gang slått på..Men bak peavey ampene står det til Euroboy Mesa Boogie Duel R.....det sier litt..De er sponsa men bruker ett mye bedre merke..De to andre på gitar bruker marshall..Det sier en del da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det har vært en del snakk om Turbonegers sponsing. Men jeg stiller meg veldig tvilsom til om en slik avtale ligger der hvis de ikke bruker Peavey. Uansett hva som står bak ampene så er det ikke dermed sagt at de brukes. Og igjen, å si at Mesa er et bedre merke er like håpløst som mye annet. De lager amper som visse brukere liker lyden av bedre, ja. Men det gjør ikke ampene noe bedre. Link gjerne til utsagn fra Turboneger hvor de sier at de er sponsa men bruker noe annet.

PS. Marshall er et billigmerke i USA. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, da skjønner jeg. Alle har samme smak som du har? Når du sier det sånn er det jo forståelig at ingen kan like lyden fra en Peavey amp, uansett hvilken bass de bruker, hvilken lyd de vil ha eller hvilke effekter de bruker...  

Meget fornuftig holdning! ;)

Nei det er ikke det jeg mener.Jeg mener at å kjøpe peavey er som å kjøpe ett merke som egentlig skulle vært mye billigere.Det er bygd opp av drit.Du får ett like stort anlegg til samme pris som låter MYE bedre..

Er det ikke du som skryter så hemningsløst av Behringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi nå alt snakker om Peavey, så har jeg inntrykk av at de på store deler av nittitallet skrudde det til for seg selv og pusha ut en masse dritt, men før det og nå i det siste virker det som om at de har tatt tak i seg selv og produserer bra saker.Det eksisterer mange myter og rykter omkring Peavey, slik som det gjør med alle andre store merkevarer, men jeg vet ihvertfall at jeg ville IKKE tatt noe alvorlig fra en fyr som i det ene øyeblikket sier at Behringer er det beste du kan kjøpe, og neste gang han åpner munnen,så er det for å rakke ned på Peavey.

Som det har vært sagt utallige ganger: Test selv! Det er dine ører som skal leve med lyden,og ikke oss andre fjøsnisser på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens vi nå alt snakker om Peavey, så har jeg inntrykk av at de på store deler av nittitallet skrudde det til for seg selv og pusha ut en masse dritt, men før det og nå i det siste virker det som om at de har tatt tak i seg selv og produserer bra saker.Det eksisterer mange myter og rykter omkring Peavey, slik som det gjør med alle andre store merkevarer, men jeg vet ihvertfall at jeg ville IKKE tatt noe alvorlig fra en fyr som i det ene øyeblikket sier at Behringer er det beste du kan kjøpe, og neste gang han åpner munnen,så er det for å rakke ned på Peavey.

Som det har vært sagt utallige ganger: Test selv! Det er dine ører som skal leve med lyden,og ikke oss andre fjøsnisser på internett.

Jeg har ALDRI sakt at Behringer er det beste du kan kjøpe for det er det ikke..MEN... :evil: :evil: Behringer blir sett ned på pga at det de lager selges bilig.Men det som de selger er faktisk ganske så bra.Det høres ut på pris som noe drit men i virkelighet så er det faktisk ett ganske kurant merke..Men det er ikke det beste du kan kjøpe..Du får mye annet som er mye bedre...Men dyrere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
    • Hvor kjøper folk Elixir gitarstrenger i disse dager? 
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.