Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bruke samme effektpedaler på to forskjellige amper med loop i et ABY-setup


Boffen

Anbefalte innlegg

Driver stadig å utsetter fiks av Laneyen min, men vurderer nå å fikse den og muligens beholde den dersom jeg liker den. Gjør jeg det, så vil jeg kjøre et ABY-setup der jeg bruker felles pedaler både forran ampene og i loopene. (Hvordan) kan jeg gjøre dette billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrektomundo. Eller, bare den ene forsterkeren har FX-loop. Jeg vil forøvrig ikke dele alle effektene, men noen (OD, volum, delay, reverb). Begge forsterkerene er enkanals, og jeg tenkte meg at jeg kunne bruke den ene til clean og den andre til vreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo ann på om du vil bruke en og en amp, eller begge samtidig.

Jeg ser for meg at et bra oppsett kunne vært gitar->-volumpedal>tuner->delay med stereoutgang->

*Side 1: cleanamp med reverb

*Side 2: vrengamp med drivepedaler

Eventuelt et WD-oppsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

delay og reverb har INGENTING før preamp å gjøre.

disse skal være etter preamp.

Tja. I og med at jeg ikke har hverken effektsløyfe eller klang/delay i ampen, har jeg en klang/delay pedal FØR amp. Funker helt utmerket! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

delay og reverb har INGENTING før preamp å gjøre.

disse skal være etter preamp.

De gangene jeg har brukt pedalreverb og delay har jeg hatt der før amp, selv med mulighet for effektsløyfe. Hvorfor? Enkelhet. Resultat? Fornøyd.

En gyllen regel er jo at man skal ha det i effektsløyfen, men "INGENTING" før er en litt bastant påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig smak og behag, men tidsbaserte effekter låter ikke bra før forvrengning av signalet. De erfaringene jeg har med delay før vreng er ikke hyggelige, repeatsene har mye høyere volum enn selve spillinga og låter hakkete, vrengt og.. jævlig.

Selv spiller jeg metall med en del vreng, så meget mulig delay og reverb fungerer bedre foran amp for andre enn det gjør for meg. Kommer an på hvor mye forvrengning man har etter den tidsbaserte effekten. Dersom man får mest vreng fra pedaler, og kun har en cleanlyd med litt hår i forsterkeren så har det selvsagt ikke så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.