Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

nye pickups til ibanez.


Starkness

Anbefalte innlegg

du får alltids plass til batteriet for emg mikkene i gitaren.

Personlig er jeg stor fan av DiMarzio. har du vurdert dem?

Hva spiller du? Ikke så dumt å tenke på før du kaster deg rundt å bytter mikker.

Eksempelvis på oppsett

Petrucci ---- Steve Special brigde, Air Norten hals

Vai 1 ---- Evolution all the way

Vai 2 ---- Paf Pro, Jem singel, Paf Pro

Vai 3 ---- Breed, jem singel, Breed

Satch ---- Fred, Paf Pro/Paf Pro Joe

Men dette er vel mer eller mindre allmenne kunnskaper.

Dersom ikke, kan jeg nevne flere artist- og prestigeoppsett.

Lurer du på en konkret mikk, er det bare å spørre.

Mitt oppsett ville vært følgende:

Tone Zone - Blue Velvet - Air Norten

Dersom du vil ha litt kraftigere singelcoil, vurder Red Velvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiller i et death metal band for øyeblikket, så det går mest i metal. dimarzio/ibz micker er det som står i fra før. jeg synes de er litt slappe og får veldig lett feedback. så jeg tenkte å smelle inn en emg 81 i bridge å la single coilen og humbuckeren i hals stå urørt så kan de brukes til clean for jeg har hørt at cleanlyden til emg 81 er ikke noe særlig.

men jeg ser emg mickene er festet med en plastramme eller noe som er skrudd fast i gitaren. er det mulig å sette de i gitaren uten den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiller i et death metal band for øyeblikket' date=' så det går mest i metal. dimarzio/ibz micker er det som står i fra før. jeg synes de er litt slappe og får veldig lett feedback. så jeg tenkte å smelle inn en emg 81 i bridge å la single coilen og humbuckeren i hals stå urørt så kan de brukes til clean for jeg har hørt at cleanlyden til emg 81 er ikke noe særlig.

men jeg ser emg mickene er festet med en plastramme eller noe som er skrudd fast i gitaren. er det mulig å sette de i gitaren uten den?[/quote']

Det er ikke noe særlig å mixe passive og aktive mikker iflg EMG. Hva med en 81 i stolen og en 60 i halsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe plastramme, de kan skrues rett i gitaren. EMG85 er forresten ikke så veldig ille clean. Ikke 81 heller, veldig,øh hva skal jeg si, jevnt og fint lydbilde, men litt tynt og flatt kanskje. Jeg har hørt det verre. Og hva faen skal du med cleanlyd i et deathmetalband?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang passiv kombinert med aktive mikker, det er ikke å anbefale.

Dimarzio sin D Sonic er ganske heftig. Og X2N er enda høyere og heftigere. Har spilt på X2N, og den spiller sinnsykt HØYT! Gitaren var stemt i D, men drop C. Låt sinnsykt massiv over rectifier på Line6 pod.

Ang EMG. Går du for dem, kutt ut singel coilen. Ta enten 81 - 81 eller 81 - 85.

En ting må jeg understreke - du får ikke ALLE typer lyder av en og samme mikk. Dermed, kombinere skikkelig DEATHmetal med krystallklar clean, det er en longshot! Allthough, petrucci sitt oppsett han en skikkelig nydelig clean. Så du må ta en komprimiss en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.