Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til liten rørforsterker?

Anbefalte innlegg

Hei! Har en Laney Vc30 2x12 med Celestion Hot 100 elementer. Absolutt en herlig forsterker, men spiller litt høyt både hjemme og på øving. Lurer da på om en mindre forsterker hadde vært lurt. Spiller blues/rock, fan av Allman Brothers, Gov't Mule og Derek Trucks. Har Ibanez Ts9 og BB Preamp til overdrive. Trenger altså en forsterker som spiller litt lavere.

Pris: mindre enn 8 000

Noen som har tips til en slik forsterker?

Helst combo, men kan være topp. To kanaler er også å foretrekke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derek Trucks bruker Blackface Super Reverb, Allmann Brothers er typisk Plexi Marshall,

så du bør vel ha en amp med klassisk lyd, og da syns jeg du skal glemme det med to kanaler.

En Deluxe Reverb er det jeg vil anbefale som litt mer lavtspillende vintage gitarlyd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Derek Trucks bruker Blackface Super Reverb, Allmann Brothers er typisk Plexi Marshall,

så du bør vel ha en amp med klassisk lyd, og da syns jeg du skal glemme det med to kanaler.

En Deluxe Reverb er det jeg vil anbefale som litt mer lavtspillende vintage gitarlyd.

Skulle akkurat til å spørre om Deluxe Reverb ;) Den er absolutt aktuell! Erfaringer?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en original Deluxe Reverb fra '65, og det er en veldig bra amp.

Låter bra både med Strat og LP, og har faktisk en helt fantastisk bra vrenglyd.

En brukt '65 RI er absolutt å anbefale i det prisleie du antyder.

Har AB testa min mot en '65 RI, og originalen er nok noen hakk vassere,

men tror likevel at en '65 RI vil gi deg noe som er tett på lyden du er ute etter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VC15 blir nok ikke aktuelt, da jeg egentlig har lyst å prøve en ny lyd ;)

Deluxe Reverb RI er muligens mest aktuell akkurat nå.

Dr. Z'en din ser råtøff ut, men har ikke penger enda ;)

Bare lurer litt på hva jeg bør prøve før jeg bestemmer meg :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er på den måten man lager en Mesa ut av en Fender amp.

Vet ikke helt om det men. Er da endel gamle fendere og som har 6L6 og SS likeretter. Gir mer punch og større lyd. Seff ikke tingen hvis man vil ha lowwatt vintage sag, men fett hvis man vil ha SRV punch. Marsa hadde to sånne han kjørte i stereo. Det låt dritfett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De første Mesaene var modda Fender Princeton amper

som var modda med to 6L6, en 12" i stedet for en 10",

og cascada signal i preampen.

Oppskrift på hvordan lage en høytspillene liten amp på 60w.

Mesa beholdt riktignok rørlikeretteren.

Rørlikeretter er det også i de ampene jeg liker best.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Siste aktive tråder

• Jeg er da ikke noe orakel, men stiller et spørsmålstegn ved å bruke "gammel" maskinvare når man må legge ned mange timer med jobb for å konfigurere maskinen. Trenger man en maskin for å surfe, lese e-post og andre ting man ikke må finkonfigurere, er det mange maskiner som er flere år gamle som duger. En avdanket laptop holder i mange år til med en SSD, så sant at lyset i skjermen ikke tar kvelden, eller at tastaturet slutter å virke. Noe helt annet blir det som sagt med en DAW, der man kan bruke mange dager på å finne riktige innstiller for latency og så videre. Ut over det, er jeg nok veldig enig med deg om at det er fint å slite ting helt ut. Det bærer hjemmet mitt preg av.
    • Frank Sinatra - Trilogy ! Dette hadde fortjent et myyyye bedre anlegg enn det jeg har, men låter krem og fløte uansett !    
    • Fikk hjelp på forumet til hifisentralen. En 180 grams vinyl er jo en del tykkere enn vanlig vinyl så armen løftet seg ikke høyt nok ved retur. Så det var bare å justere høyere armløft så funka det helt fint.  Har også fiksa lokket som ikke ville holde seg oppe, med ett par shims i dag. Og ny Riaa. Så nå er alt tipp topp! 🙂
    • Ja, dette er en interessant side om hobbygitarister👍
    • Ikke helt det samme problemet. Min returnerer men løfter seg ikke nok eller tidsnok. Men som sagt så er det bare på picture-discen problemet oppstår. På alle andre jeg har testet funker det helt optimalt. Så jeg er redd hvis jeg begynner å justere så blir det feil på de andre også. Så jeg får bare sveve over spilleren når jeg spiller Opeth-plata og trykke stopp-knappen når musikken slutter. Da funker det helt fint. Eller så får jeg spille Opeth bare på Spotify.  🙁 Men det er synd fordi den vinylen er så fet
  • http://www.BILDELERstore.co.no

• Støtt driften av GitarNorge

• Https://Www.AutoDELER.co.NO
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.