Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Multieffekt


Anbefalte innlegg

Hei. Er på utkikk etter en ny multieffekt da jeg føler at min Korg AX1500G ikke er helt top notch rett i PA, og lurer på hvilke alternativer jeg har.

Bruker ikke så mye effekter og rart, men vil ha en god clean- og vreng-lyd så gode forsterkeremuleringer er en fordel. Skal ha brukt, og har budsjett opp til ca 2500, men helst mindre.

Har i utgangspunktet tenkt på Vox Tonelab LE, men er veldig åpen for andre ting også. Har også sett på Pod XT Live og BOSS GT-8. Hva er å anbefale? Finnes det andre bokser enn disse? Skal ikke primært spille metal, men en vrenglyd i retning blues og gammeldags rock'n'roll. Og er Boss GT-10 veldig mye bedre enn GT-8? Den koster jo en del mer, men er den verdt pengene?

Håper på gode tilbakemeldinger! Takk (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke bruker så mye effekter, kan du jo i så fall kjøpe stomboxer :mellow:

MEN, hvis du apsolutt skal ha multieffekt ville jeg sikkert ha anbefalt deg boss me-70 eller vox tonelab, som du sa :)

Du overså den lille detaljen om at gode forsterkeremuleringer er et must siden den skal puttes rett i PA og ikke kjøres gjennom forsterker, noe som utelukker både stompboxer og ME-70. Har du noen erfaring med Vox Tonelab? Hvordan låter den til den type musikk jeg beskrev i førstepost? Låter den bra rett i PA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke bruker så mye effekter, kan du jo i så fall kjøpe stomboxer :mellow:

MEN, hvis du apsolutt skal ha multieffekt ville jeg sikkert ha anbefalt deg boss me-70 eller vox tonelab, som du sa :)

Nå er du nok ute på litt dypt vann..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv både en Tonelab SE og en GT-8 . Aner ikke hvor stor forskjell det er på SE og LE, men SE fungerer bra til den typen musikk som du nevner.

Min erfaring er at GT-8 er litt mer tungvint å skru bra lyd på, veldig mange flere parametre og greier. Dette skal visstnok være mye bedre på GT-10, men har ikke så mye erfaring med den.

Synes du skal prøve en Tonelab hvis du har muligheten til det smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Line 6 pod har vel de beste forsterkeremuleringer i den prisklassen. XT/X3 live brukt f. eks...

Syns vel Tonelab er hakket over både på lyd og brukevennlighet. Men then again, smaken er som baken.

Til M.A.K.S, forskjellen på LE og SE er bare at LE er fotbrettmodell og SE er bordmodell som du kan koble eksternt fotbrett til. Modulene er like.

Endret av Æljen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg spiller cirka én gig i året, så har jeg falt tilbake på en Boss GT-8, og jeg er strålende fornøyd. Det er ikke like fet lyd som en skikkelig amp, men det duger i masser.

Du vil kanskje heller kjøpe en GT-10 da 8'en er ganske utdatert. Jeg har inntrykk av at den er verdt den ekstra tusenlappen den koster brukt, uten at jeg kjenner den noe særlig. Det er basert på andres erfaringer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bandet har små spillejobber hvor vi f.eks bare skal kjøre kassegitar og vokal på småfester ol.

Da kjører jeg stortsett min podXT rett i PA anlegget vårt, det funker utmerket og lyden er slett ikke dårlig.

Har selvsagt gjort dette noenganger under øvinger osv med fult band for å teste litt eller hvis jeg av en eller annen grunn har vært uten forsterker, funker helt greit og vil tro dette gir deg akkurat hva du er ute etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var svært skeptisk til PodXT, men jeg klarte ikke å holde fingrene unna da jeg fikk et godt tilbud på den.

Publikum vil sannsynligvis ikke høre forskjell på pod og en amp, men spør du meg låter den merkbart mer digitalt enn den burde.

Helt enig, det er klart ampemuleringen ikke høres ut som det real deal og Pod'n får veldig mange gitarer til å låte veldig likt hverandre, men tror dette vil gi akkurat hva trådstarter er på jakt etter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.