Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal PowerGuitar ta inn nytt pickup-merke?


rocktrond

Anbefalte innlegg

Jeg er en person som kjøper det jeg anbefaler i dette tilfellet. Mange DIYere her bruker GFS som nok ligger på samme prisnivå? Nå vet jeg ikke noe om kvaliteten på disse eller GFS, men at de er handlaget og han har vært i business i snart 20år taler jo en del for seg selv. Personlig kommer jeg ikke til å kjøpe dem så lenge BK eksisterer. BK Rules!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker meg prisnivået ja. Skulle tro det var like kostbart å vikle dette for hånd uansett hvilke merke det er?

Men jeg undrer meg alltid over at det faktum at en pickup som er håndlager skal være en positiv egenskap?

En vet jo aldri hvordan det vil låte når det sitter en cowboy og mater tråden ulikt fra pickup til pickup.

Jeg tror Gibson oppdaget dette veldig tidlig og gjorde de nødvendige tiltak.

Jeg syns disse videoene med Evan Skopp er både underholdene og lærerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde uansett testet dem selv og eventuelt latt noen jeg vet vil gi meg en ærlig tilbakemelding teste dem før jeg hadde investert noe på dem. Om du så velger å selge dem så er vel det enkleste å gjøre det samme som Seymour Duncan gjør med sine Pickuper; legg ut noen små lydklipp av picukpene i bruk og en liten beskrivelse av karakteristikken til hver enkel pickup. Men hvis hver enkel Pickup er særegen så blir det jo litt vanskeligere å oppgi noe eller å gå god for kvaliteten på Pickupene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange bra innspill her. Tusen takk alle sammen!

Jeg kan jo si så mye som at det er snakk om et polsk merke. Jeg sendte derfor en e-post til Mayones for å høre hva de sier. En av de ansatte hos Mayones hadde god kjennskap til merket og gav meg dette svaret:

The company is very well known and highly respected in Poland among the guitar and bass players. The owner (and the main constructor at the same time) has been constructing and reparing pickups for many years and, if it matters, was one of the founders of the metal legend, Vader.

Considering the pickups, they are the perfect alternative for hi end companies such as DiMarzio or Seymour Duncan - same top notch quality but lower prices.

I've been using one of the models for more than 4 years and despite testing many other pickups I always return to it. Its sound is really powerful but selective at the same time and it is very transparent, i.e. truly reflects the character of the guitar wood. An excellent choice for any kind of metal style.

There are other models as well, dedicated for different music styles, including replacement for S-S-H Strat configuration prised by the Strat sound lovers in Poland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.