Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skal PowerGuitar ta inn nytt pickup-merke?


rocktrond

Anbefalte innlegg

Jeg er i kontakt med en "ny" pickup produsent. Her er hva han skriver selv:

I have 17 years of experience in pickup designing and manufacturing. I use only top quality materials to make my pickups. No “cutting corners”, no substitutes, just “real pickups”.

All my pickups are in 100% hand made, hand wound, hand assambled. All pickups are made personally by me. All pickups are vacume wax saturated against microphonic feetbacks. Mounting screws and springs included in each pickup.

Prisene ser ut til å kunne blir rundt 500,- for standard single coil, og ca. 750,- for humbucker. Kanskje litt mer. Uansett vil dette være grisebillig for håndlagde pickups av god kvalitet, men jeg tror kanskje det faktum at det er et ukjent/uhørt merke gjør at folk ikke vil kjøpe disse. Begynner å få en viss erfaring med at det er utfordrende å jobbe inn nye merker på det norske markedet.

Hva tror folket?

På forhånd tusen takk for alle innspill.

mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, hvis jeg hadde vært buisnessmann, som deg, ville jeg tatt inn ett sett, testa de, og vurdere om det er "mye for pengene" eller ikke... Hvis du mener pickupene er noe utenom det vanlige, ville jeg tatt de inn og markedsført dritten utav de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager han P90-varianter også?

Lager classic strat, tele, og MP90 - samt humbuckere fra classic P.A.F til super hotte metal pickups. Også classic JB og PB (bass) pickups.

Også noen 7 strengs og 8 strengs modeller.

Men i det hele tatt et mye mindre og standarisert utvalg en Bare Knuckle, både lydmessig og finish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"microphonic feetbacks"...

Informasjonen du gir og produsentens sedvanlige selvskryt sier meg ingenting om hva slags pickuper dette er. PAF-type eller hot ceramic, hva slags magneter, magnetstyrke, spolemotstand, wire-gauge etc eller om han lager alt etter custom specs. Da kan jeg ikke si om dette er interessant eller ikke. At de er håndlagd behøver ikke bety kvalitet. Hvis prisen er lav er det nesten mer betryggende om pickupen er masseprodusert av roboter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser seg gang på gang at det er vanskelig å selge noe som ikke er en merkevare, det antyder du jo også selv. Mange synes det er en god idé, men når det gjelder å kvitte seg med penger, så er det verre.

Et eksempel er for eksempel tskjortene her på GitarNorge, de er av god kvalitet, og bra priset, synes vi. Mange syntes det var en god idé da vi spurte, men hvor mange har vi solgt? Veldig få, faktisk.

Vi kjøper merkevarer og tror vi skal låte som de store artistene fordi vi har det samme utstyret. Ofte er disse produktene av semmer kvalitet, og man kan få mye mer for pengene hvis man handler ting der man ikke skal bidra til store reklamekampanjer og endorsementavtaler i kjøpesummen. Men så er det det å få få folket til å gjøre det, da.. Det er ikke lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal be om noen vareprøver. En av hver type f.eks. og få dem testet. (evt. om du kanskje må betale noen kroner for dem....) Er det bra varer og mange nok går god for dem etter hvert, skulle prisen tilsi at du kan få omsetning på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entusiasten i meg sier: "Kjør på, utrolig spennende!".

Skal jeg være veldig pragmatisk, så ville jeg nok heller foreslå en mer forsiktig tilnærming. Jeg ville:

1. Spurt om et par prøveeksemplarer som dere selv forsøker i egne gitarer, slik at dere har mulighet til å stå inne for kvaliteten, og kan bistå kundene deres med erfaring rundt produktene.

2. Om lydkvaliteten virker god i forhold til prisen, så ville jeg spurt om det er greit å føre produktet som bestillingsvare. I markedsføringen må dere selvfølgelig påberope forbehold om leveringstid.

Dette mener jeg er en tryggere og mer forsiktig fremgangsmåte. Og dersom dette er en leverandør i etableringsfasen, så tror jeg den forstår at man i salgsleddet mot kunden ønsker å ta en mindre risiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Om lydkvaliteten virker god i forhold til prisen, så ville jeg spurt om det er greit å føre produktet som bestillingsvare. I markedsføringen må dere selvfølgelig påberope forbehold om leveringstid.

Å kjøre bestillingsvare på så billige ting - og dermed måtte betale frakt, fortollingsgebyr o.l enkeltvis er ikke veldig god business. Da blir det lite fortjeneste. Har gjort det på Bare Knuckle - fordi disse i veldig stor grad tilpasses - og kan bestilles i veldig mange forskjellige finisher - men det er ikke mange kronene jeg sitter igjen med pr. solgt enhet.

Og dersom dette er en leverandør i etableringsfasen, så tror jeg den forstår at man i salgsleddet mot kunden ønsker å ta en mindre risiko.

Dette er ikke en leverandør i etableringsfasen, har holdt på siden 91, men siden det er en enkeltperson har han ikke satset internasjonalt. Jeg skal forhøre meg litt, samtidig som jeg setter veldig stor pris på innspillene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nei. Fordi det er såpass ukjent at ingen vil ha det, og det leder mest sannsynlig til null salg. Du kan jo sammenlikne antall solgte SD pickuper med BKP. Det er ikke mange som bruker BKP i forhold til SD. Og et ennå mindre selskap, fører nok ikke til den store etterspørselen.

(pesimistisk, men realistisk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting tyder på at hvis folk skal kjøpe billig skit skal det være 100% ripoff av kjente ting. Så hvis han cloner SD og Dimarzio og EMG og Bareknuckle for en billig penge så er du inne på noe.

AHhhhhhhhhhh, the realities of retail always sucks....

Folk er skitzofrene. De sier en ting og gjør noe annet. Sier de vil ha T-skjorter, men kjøper dem ikke. Sånn er det med det meste. Vi vil ha noe bra men vi vil ikke betale for det....... så kjøper vi no crap og prøver å innbille oss selv at det er bra og hvis noen forteller oss at det er faktisk er crap så faen ta dem idiotene, de er bare misunnerlige eller uvitende. Vi vil har god service og handle av folk som "kan noe" men ingen er villige til å betale en krone ekstra for det, så vi handler istenden det billigste vi finner, helst på nettet og importere skiten selv.

Jeg avslutter med å si som John Suhr

Practise solves most tone issues...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.