Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny gitarr


Sjakk

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

in what way :P?

Jeg tilhører den delen av forumet som foretrekker litt mer klassisk utseende. Jeg er ikke så stor fan av avansert malerkunst på gitarer, jeg er stor tilhenger av enkeltfarge eller sunburst. Denne har i tillegg en meget spesiell V-form, som ikke ser veldig komfortable ut. Tenk på at du kanskje vil sitte å spille. Jeg er heller ikke så stor fan av Floyd Rose, rett og slett fordi jeg ikke bruker Whammy mer enn at en Strat holder seg stemt etter bruk. Jeg tipper at hvis jeg skulle hatt en Flying V, hadde jeg gått for en Gibson. Men smaken er som baken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det vel ikke en eneste gitar i hele verden som det ikke er mulig å ha noen innvendinger mot. Slik sett blir vel det vanskelig å få kjøpt en gitar i det hele tatt, fordi det ikke finnes noen som absolutt "alle" sier kun positive ting om. Jeg kan ikke se hva som er feil med denne hvis man ønsker seg en spiss gitar med hissige pickups, Floyd og litt vill dekor. Prisen er det da ikke noe å si på i det hele tatt, heller tvert i mot.

Ønsker man seg som et eksempel en offwhite Fender telecaster med vintagelyd, blir jo denne gitaren feil, men det er ikke slik jeg opplever trådstarter?

yepp, vell kommer til og kjøpe meg en telecaster someday også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilhører den delen av forumet som foretrekker litt mer klassisk utseende. Jeg er ikke så stor fan av avansert malerkunst på gitarer, jeg er stor tilhenger av enkeltfarge eller sunburst. Denne har i tillegg en meget spesiell V-form, som ikke ser veldig komfortable ut. Tenk på at du kanskje vil sitte å spille. Jeg er heller ikke så stor fan av Floyd Rose, rett og slett fordi jeg ikke bruker Whammy mer enn at en Strat holder seg stemt etter bruk. Jeg tipper at hvis jeg skulle hatt en Flying V, hadde jeg gått for en Gibson. Men smaken er som baken :P

old school ^_^.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en Razorback, altså ikke V men full pinnsvin-gitar. Radikal i formen som den er så var den utrolig behagelig å spille på sittende. Den satt som støpt over kneet, eller over låret. Halsen passet meg ypperlig. Solgte denne for å finansiere en 7-strenger..

I dag fikk eldste pjokken en ny gitar, en 30th anniversary Dean ML. og Når jeg fikk denne i fanget så var det akkurat like herlig som Razorback`n. Jeg er sikker på at v-vinkelen er lik på Razorback, Razor V og ML, så fra fersk erfaring så sier jeg løp å kjøp. V Razor`n er gjør deg låst til en stilling sittende, men du verden så godt den sitter.. Bare vær obs på en ting, det er en relativ stor gitar. Er du 1,4 høy kommer du til å se ut som en Metal-gnom med denne rundt halsen... Ut over det, er det bare å kjøre på. Jeg har hatt 3 Dean gitarer, og har vært storfornøyd med dem alle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en Razorback, altså ikke V men full pinnsvin-gitar. Radikal i formen som den er så var den utrolig behagelig å spille på sittende. Den satt som støpt over kneet, eller over låret. Halsen passet meg ypperlig. Solgte denne for å finansiere en 7-strenger..

I dag fikk eldste pjokken en ny gitar, en 30th anniversary Dean ML. og Når jeg fikk denne i fanget så var det akkurat like herlig som Razorback`n. Jeg er sikker på at v-vinkelen er lik på Razorback, Razor V og ML, så fra fersk erfaring så sier jeg løp å kjøp. V Razor`n er gjør deg låst til en stilling sittende, men du verden så godt den sitter.. Bare vær obs på en ting, det er en relativ stor gitar. Er du 1,4 høy kommer du til å se ut som en Metal-gnom med denne rundt halsen... Ut over det, er det bare å kjøre på. Jeg har hatt 3 Dean gitarer, og har vært storfornøyd med dem alle..

det jeg har skjønt fra deg er at Dean er et helsikes bra merke, men de andre folka her inne klager lit vilt på at det er en V, broen, osv.

men du har overbevist meg

så takk for all hjelp til deg og alle andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klager vilt på ditt og datt..

Hvis du spør om anbefalinger/råd og får noen ganske ok og ganske generelle råd, kan det være ok å forsøke å ikke tolke alt helt sort/hvitt tror jeg. Det er ikke sånn at folk vil deg noe vondt skjønner du.

Hvis du egentlig bare lurer på om noen andre liker en spesifikk gitar må du heller spørre om akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klager vilt på ditt og datt..

Hvis du spør om anbefalinger/råd og får noen ganske ok og ganske generelle råd, kan det være ok å forsøke å ikke tolke alt helt sort/hvitt tror jeg. Det er ikke sånn at folk vil deg noe vondt skjønner du.

Hvis du egentlig bare lurer på om noen andre liker en spesifikk gitar må du heller spørre om akkurat det.

hmmmm..... tror jeg forstår, vell takk for hjelpen :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg har skjønt fra deg er at Dean er et helsikes bra merke, men de andre folka her inne klager lit vilt på at det er en V, broen, osv.

men du har overbevist meg

så takk for all hjelp til deg og alle andre :)

Sjakk, du lever opp til ditt nick. Du ser ting litt svart\hvit.. Jeg har god erfaring med Dean, men det er også tatt i betraktning av prisen. Jeg mener det er mye gitar for pengene, men jeg vil ikke kalle noen av gitarene jeg hatt for Helsikes gode gitarer.. Da må jeg nok litt opp i pris for å komme med slike superlativer... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjakk, du lever opp til ditt nick. Du ser ting litt svart\hvit.. Jeg har god erfaring med Dean, men det er også tatt i betraktning av prisen. Jeg mener det er mye gitar for pengene, men jeg vil ikke kalle noen av gitarene jeg hatt for Helsikes gode gitarer.. Da må jeg nok litt opp i pris for å komme med slike superlativer... :)

jeg liker sjakk :wub:, men ja alle kan den regelen, pris > kvalitet, men takk for all hjelp, må du ha en bra natt ^_^.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en sånn for en tid tilbake, og selv om fasongen ikke var helt "meg", og det stakk ut ting og tang der jeg ikke er vant med at ting eller tang stikker ut, var gitaren god å spille på. Ikke var det noe problem å sitte og spille med den, heller, og byggekvalitet i forhold til pris var aldeles kurant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.