Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ny gitarr


Sjakk

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Nå har ikke jeg noe som helst peil på "metal gitarer" men kjøper du en mer klassisk Gibson V modell blir den nok noe enklere å leve med om noen år, samt at salgsverdien vil være mye høyere. Men jeg gjetter at de Dean gitarene har lite til felles med den originale V modellen bortsett fra grunnformen, så det blir nok en helt annen gitar.

Selv jeg kunne levd med en klassisk Explorer eller V, men de fleste "metal øksene" virker bare barnslige og teite. Legg merke til at dette er min personlige mening, og jeg liker stort sett bare vintage-orienterte greier. Men også folk jeg kjenner som spiller mer xxx-core orienterte greier har pensjonert "metal redskapen" fra 80/90 tallet, så det er nok en sjans for at smaken endrer seg noe med alderen.

Hvis du ikke har prøvd en gitar med floyd, bør du forøvrig høre på tipset til MDRattle. Det er ærlig talt noe drit hvis du ikke bruker det. Men selvsagt genialt hvis du utnytter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har prøvd en gitar med floyd, bør du forøvrig høre på tipset til MDRattle. Det er ærlig talt noe drit hvis du ikke bruker det. Men selvsagt genialt hvis du utnytter det.

Genialt om man låser den med en tremol-no, så slipper man å stemme den på en halv evighet.

Men Dean-gitarene BØR prøves før de kjøpes, jeg personlig liker halsen på en Gibson V bedre enn de på en Dean Razorback.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Floyd er helt konge så lenge det er riktig justert. Jeg har noen gitarer med det systemet, og de holder seg stemt i månedsvis. Gidder man ikke å lære seg å bruke det, liker å eksperimentere med strengetykkelser og strengetyper, samt forskjellige stemminger, er det som Greener sier et mareritt. Men det er ikke systemet sin feil, så jeg er ikke enig i at det er "noe drit" hvis man ikke bruker det. Det er bare å la den være der.

Hvis brukeren i tillegg skrur rundt på måfå uten å lese bruksanvisningen eller skjønne noe som helst av hvordan dette fungerer, blir man gjerne misfornøyd.

Flytende stol i seg selv er ikke et problem.

Når deg gjelder gjensalgsverdi, så er jo prisen på dette eksemplaret nede i halvparten allerede, så da trenger du ikke å være redd for å tape så mye mer.

Go for it! Gitaren er tøff, den! Finner du ut at du ikke liker den om ti år, kan du unne deg en annen gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KAARVAAG

okay, takk folkens da går jeg for den :)!

VENT VENT VENT!!

Før du kjøper/bestemmer deg for noe som helst er det veldig viktig at du tester lignende gitarer og er 100% sikker på at det er den gitaren du vil ha!

Ellers vil jeg ønske deg lykke til med kjøpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som 14-åringer som stempler floyd-rose for å være drit bare fordi de gjør nettopp sånn som Castor sier. Jeg brukte selv lang tid på å forstå hvordan det fungerte, og er storfornøyd nå.

Nå er ikke jeg 14 akkurat, og har rimelig god forståelse for hvordan FR fungerer.. derav, alle gangene jeg har forklart unge herremenn på dette forumet hvordan de skal justeres.. MEN, du har helt rett i det du sier, og dermed er det et rimelig godt argument for å fraråde noen som ikke har tenkt å lære seg hvordan det skal/kan justeres å kjøpe det.

Mitt argument mot FR (hvis det ikke brukes) er at den svære klumpen av en bro ikke akkurat øker gitarens spillbarhet. Jeg liker det ikke, men dette er smak og behag. Som nevnt kan hele broen låses ganske enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VENT VENT VENT!!

Før du kjøper/bestemmer deg for noe som helst er det veldig viktig at du tester lignende gitarer og er 100% sikker på at det er den gitaren du vil ha!

Man må leve litt på kanten av og til ;)

Selv har jeg flere ganger kjøpt gitarer og annet utstyr via nett, både fra inn og utland, uten å ha prøvd det først - rett og slett pga. GAS /intuisjon/ lyst - synes det er en del av hele greia jeg :D

Men vi er jo selvfølgelig forskjellige.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KAARVAAG

Man må leve litt på kanten av og til ;)

Selv har jeg flere ganger kjøpt gitarer og annet utstyr via nett, både fra inn og utland, uten å ha prøvd det først - rett og slett pga. GAS /intuisjon/ lyst - synes det er en del av hele greia jeg :D

Men vi er jo selvfølgelig forskjellige.....

Tja,jeg tror ikke jeg noen gang kunne gjort noe slikt :P

Joda,klart jeg hadde det hadde jeg bare hatt penger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at jeg er bittlitt eldre en 14... :P

For meg var det ikke hvordan man justerte det, eller skiftet strenger som ødela. Holdt stemminga gjorde den og. Jeg klarte rett og slett ikke å vende meg til spillinga. Jeg liker å ha hånda litt hvilende på bridgen, og det klarte jeg ikke å vende meg fra. Det ble heller til at jeg plukket opp en annen gitar. Synd for meg. Skjønner jo selvfølgelig at selv om jeg ikke liker det, eller KAN spille med det, så finnes det andre som kan.

Som Curl-Head sier, kan man jo også sette på Tremol-No som eliminerer dette problemet helt.

Det er en smaksak.

Endret av MDRattle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell de eneste gitar butikkene jeg vet om som er nærmest er 4sound, selger de Flying V, nei, kansje gibson Flying V men det er jo LITT Annerledes hmm?. så jeg må nokk ta den risken og bare kjøpe, ikke verdens smarteste ting heller men.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå finnes det vel ikke en eneste gitar i hele verden som det ikke er mulig å ha noen innvendinger mot. Slik sett blir vel det vanskelig å få kjøpt en gitar i det hele tatt, fordi det ikke finnes noen som absolutt "alle" sier kun positive ting om. Jeg kan ikke se hva som er feil med denne hvis man ønsker seg en spiss gitar med hissige pickups, Floyd og litt vill dekor. Prisen er det da ikke noe å si på i det hele tatt, heller tvert i mot.

Ønsker man seg som et eksempel en offwhite Fender telecaster med vintagelyd, blir jo denne gitaren feil, men det er ikke slik jeg opplever trådstarter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.