Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blackstar ht5


jonta

Anbefalte innlegg

Heisann ampfolket.

Jeg har, serlig etter et delevis mislykket hotplate prosjekt, blitt inntressert i de smä amper. Serlig Blackstar ht5, da den har to kanaler og effektloop. Jeg ser at det skrytes veldig av denne pä forumet.....men den har nä bare ett rör i preamp (Orange Tiny terror har to men det ene er kanskje fasesplitt da denne ogsä har to sluttrinns rör).

Sä jeg tenker at, med dagens teknologi lar det seg gjöre ä lage en god preamp med bare ett rör, og det blir billig.

Men de fleste andre store amper (Marshall, Mesa, Fender osv.) har da fortsatt minnst tre rör? ikkesant. Og de större ampene til Orange, Blackstar, Blackhart ogsä?

Noen som har en forklaring?

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Blackstar Ht-5. Og jeg synes den knuser Peavey Valvekingen jeg hadde før som var full røramp. Savner absolutt ikke flere rør i ampen. Synes det er en veldig allsidig amp. Vil anbefalle deg å prøve den. Jeg synes det er en veldig god amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Blackstar Ht-5. Og jeg synes den knuser Peavey Valvekingen jeg hadde før som var full røramp. Savner absolutt ikke flere rør i ampen. Synes det er en veldig allsidig amp. Vil anbefalle deg å prøve den. Jeg synes det er en veldig god amp.

Jada, jeg hörer mye skryt av denne, men er det noen som vet noe om ettrörs filosofien?

Har du prövet ä koble preampen pä denne til et sluttrinn pä en stor forsterker via eff. loopen. Og sammenlignet med den store ampens egen preamp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prövet ä koble preampen pä denne til et sluttrinn pä en stor forsterker via eff. loopen. Og sammenlignet med den store ampens egen preamp?

Det er jo et artig eksperiment, men det er vel helheten (kombinasjonen av pre og effekt) som gjør en forsterker som BlackStar HT-5 til det den er, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man for å gjøre det bør ha to amper som er i ca samme gate. Hjelper ikke å teste preampen i en Ht-5 mot den i Peavey 6505+'en min.

For min det har det ingenting å si om det er 6 rør eller 1 rør i preampen. Det viktigste er lyden, og den er veldig bra i Ht-5-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en push-pull hybridamp med ett rør i preamp og ett rør i sluttrinnet.

mange synes den låter kult, og da har kanskje teknologien kommet så langt at man bare "trenger" ett rør i preamp!

det er også mange som bruker Tube Screamer og lignende foran rørampene sine og er fornøyd med det, så dette er kanskje ikke noen stor bombe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.