Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker


Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

både topper, kabinetter og kombo amper som jeg har hatt og har fra rivera holder en veldig god kvalitet, og etter min mening et av de merkene som gir mest igjen for pengene på bruktmarkedet. Forsterkere helt i toppklassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager på det sterkeste om jeg tråkker noen på tærne, og fornærmer ENGL gutta her.... Det skal sies at jeg kun har prøvd Screamer 50 1x12 combo...

Men clean lyden i den ampen, er jo ikke bra. Det er min ærlige mening ;-)

Men vrengen i screameren er upåklagelig!

Jeg er svoren Mesa fan, så jeg må anbefale en liten mesa combo på det sterkeste, ellers så ligger det en Dual Rectifier topp på finn nå, til 10 000...

Men igjen der så har man kanskje ikke verdens beste clean....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en Fireball en liten stund no. og må nevne at jeg synes den låter ekstremt "death-metal" ville ikke anbefalt den til vanlig metal om skjønner, men riffemetal, det kan den :) clean lyden har jeg ingen erfaring med så langt, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@doph - Har du noen anbefalinger til Mesa combo? Så Dual Rectifier toppen på finn jeg også litt tidligere idag, men koster dessverre en del tusenlapper mer enn jeg hadde planlagt. Må ha kabinett også.

Etter det jeg har hørt på youtube liker jeg lyden på Screameren veldig bra, men kan ikke si noe om den før jeg har prøvd den selv. Går vel egentlig ikke å velge forsterker utifra Youtube.

@Wylde Thing - Tror ikke Fireballen er noe for meg da :P Spiller for det meste Hard Rock- og HeavyMetalklassikere opp gjennom årene, samtidig som cleanlyden er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Youtube gir et ca inntrykk av karakterismen til en forsterker og hvilken musikk den egner seg til.

Du trenger en JCM800 eller Screamer ;p

DET skjønner jeg, men føler jo at jeg ikke kan velge 2 ganske like forsterker utifra å høre på demoer og reviews.

JCM 800 har jeg sett på en stund og vært en favoritt det også. Sett litt på finn og sett to stk. Prisforskjellen er på 3k. Er det noen andre forskjeller (enn kabinettet, som er ganske godt brukt på den ene) som lager prisforskjellen? Finnes det ikke forskjellige modeller?

1

2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET skjønner jeg, men føler jo at jeg ikke kan velge 2 ganske like forsterker utifra å høre på demoer og reviews.

JCM 800 har jeg sett på en stund og vært en favoritt det også. Sett litt på finn og sett to stk. Prisforskjellen er på 3k. Er det noen andre forskjeller (enn kabinettet, som er ganske godt brukt på den ene) som lager prisforskjellen? Finnes det ikke forskjellige modeller?

1

2

Nr. 1 er en JCM 900 og nr. 2 er en tidlig en-kanals JCM 800? Her må nok Marshall-guru Gunnarpåmo komme med fasit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begger ampene er vel JCM800?

Siden amp 1 har vertikale input er det den som er eldst.

Antakeligvis fra '81 - '84. Men den har et JCM900 kabinett.

Amp 2 er litt senere, er 50w, og har horisontale input.

Den kan være et halvstack som hører sammen, siden kabinettet også er et JCM800 kabinett.

Likevel er det stor sjanse for at begge kabinetta har samme høytalere, G12T-75,

og da er ikke forskjellen så stor.

Amp 1 er en 100w 2203, eller 50w 2204, amp 2, er en 50w 2204.

Modellnummer, serienummer, og høytalertype, er et minimum av opplysninger en selger bør gi.

Uten det blir det vanskelig, og ofte umulig å si noe om hvilken av de mange JCM800 modellene det er snakk om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har hørt på youtube liker jeg lyden på Screameren veldig bra, men kan ikke si noe om den før jeg har prøvd den selv.

Som skrevet, det är bara att säga till när du har lust att komma till övningslokalen och få håret blåst bakover :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.