Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker


Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For se. Hvis det blir et stack så blir det forhhåpentligvis TUFF sitt, men regner ikke med det.

Er det noe store forskjeller mellom Screamer, Fireball og Thunder?

Kom borti en Fireball på Finn nå (topp), til 7.000. Vil den være å foretrekke istedet for Screameren?

Endret av saetrenn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For se. Hvis det blir et stack så blir det forhhåpentligvis TUFF sitt, men regner ikke med det.

Er det noe store forskjeller mellom Screamer, Fireball og Thunder?

Kom borti en Fireball på Finn nå (topp), til 7.000. Vil den være å foretrekke istedet for Screameren?

Må huske at kabinett koster litt også^^

Med tanke på Bugera som jeg nevnte tidligere ville jeg gått for en 6262 eller 333XL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireballen er ganske heftig, har en selv. Men det er en "pure-metal-monster" og har en helt grei cleankanal.

Men spiller du mer allsidig musikk ala blues og mild rock. jazz ol så er ikke dette forsterkeren til det.

Den har fetere vreng enn Screameren, men screamer er mer allsidig på de tingene den kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mortius - I band sammenheng spiller jeg mest metal sanger ala. Fade to Black, The Trooper og Holy Diver osv. Men når jeg sitter hjemme spiller jeg alt mellom Kiss, Dream Theater (ikke at jeg kan så mye:D), Guns N' Roses, Jimi Hendrix, Pantera, Postgirobygget, Ozzy Osbourne og Lynyrd Skynyrd. Er derfor ute en allsidig amp som kan spille det meste.

@Jeggs - Skal sjekke dem ut! Takk :)

@Troll - Så da er Screameren "lurere" i den sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, jag hade en Screamer combo men den har jag solgt. Nu har jag en Screamer-topp till salgs.. bara för att ha det på det klara :) .

Angående fördelar med topp respektive combo så har ju bägge sin funktion, annars hade ju den ena varit knockad ut av marknaden för längesen. Personligen föredrar jag topp + kabinett. Ofta så finns det kabinett på spelstället när man giggar och då behöver man bara ta med sig topp. Om man flyttar förstärkaren fram och tillbaka till öving så kan man ju ha tex en 4x12:a i replokalen och en 1x12:a hemma och bara flytta toppen. Jag vet inte, det ser inte bara bättre ut (vad som ser bra ut eller inte är ju såklart subjektivt då, men..), men det känns liksom mer "ordentligt" med topp + kab. Av de litt "större" banden som vi har spelat med, så är det liksom ingen som kommer med en combo.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AC30 live er kjempepopulært har jeg inntrykk av, mange som gjør det. Og Fenderkombo er vel heller ikke ukjent på en scene.

Syns tufftuff sitt eksempel på 4x12 i øvingslokalet og 1x2 hjemme var veldig bra faktisk, jeg har fundert litt på hvorfor jeg gidder ha et 4x12 stående på soverommet :lol: at det derimot er knall å kunne flytte toppen og på den måten "ha med seg" lyden sin er jo genialt, for ikke å snakke om enklere. Jeg ville gått for topp+kab til alt som ikke skal stå hjemme, og gjerne det som skal stå hjemme i tillegg fordi det ser tøft ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men folk som använder Fender och Vox är inte artist.. Nejdå, bara skojja :) . Det finns säkert många artister som använder combos. Vi har såklart megalångtifrån spelat med de flesta stora banden, he, he, de band som vi har spelat med representerar ju absolut inte majoriteten.. och är i stort sett bara punk och rockband :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget/eksempelet til Paul W og TUFFTUFF med 4x12 i øvingslokalet og 1x12 hjemme samtidig som man bare trenger å flytte toppen + at det ser drit fett ut :D

Noen forslag til 1x12 kabinett som passer til en Screamer?

Har sett litt rundt på Youtube og må si jeg liker cleanen på Screameren litt mer enn Fireballen. Kan jo ikke velge forsterker utifra youtube så det skal forhåpentligvis bli testet. Fireballen hadde mer "trøkk" i seg, men er tviler på at jeg trenger så mye...

Endret av saetrenn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg hatt 1x12, så hadde jeg nok prøvd å bygge et selv bare på gøy :D

I så fall ligger det jo et 12" element på kjøp/salg forumet, om det var tufftuff som hadde kanskje? Elementet koster i alle fall ikke allverdens, og plater får man jo på enhver trelast. Og for et par dager siden var det en teoretisk tråd om optimalt 1x12 kab på enten DIY eller amp/kab forumet. Gi gass! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.