Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

gitarhals


Wiikern

Anbefalte innlegg

Eh- hvorfor tror du han postet det hvis det ikke ble et bra resultat??

Ja, det blir bra. Da blir halsen matt, uten at beskyttelsen lakken gir forsvinner.

på fenderen min tok jeg bare veeeeeeldig fint sandpapir og dro fort opp og ned på halsen(sånn sim når man r**ker).. ikke noe sidelengs eller sirkler, det ble smuuud!

Endret av Thorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg tenker meg om brukte jeg faktisk 250 først, og så 800 eller noe sånt for å glatte det ut ;)

Ville vært forsiktig med alt under 800, ihvertfall. Man går fort gjennom lakken med 400 og grovere (litt avhengig av lakkens tykkelse, selvfølgelig). Men når man skal pusse ned fra glatt til mindre glatt, så er det ingen grunn til å gå veien om grovere sandpapir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vært forsiktig med alt under 800, ihvertfall. Man går fort gjennom lakken med 400 og grovere (litt avhengig av lakkens tykkelse, selvfølgelig). Men når man skal pusse ned fra glatt til mindre glatt, så er det ingen grunn til å gå veien om grovere sandpapir.

jeg skulle lage en "vintage" feel.. så jeg skulle halveis gjennom lakken ;)

lakken er sånn ekkel tykk driit..

Endret av Thorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pusset et par halser etter jeg lakket dem for å få en jevnere og glattere overflate. Brukte da 1500 våtslipnings sandpapir (uten vann).

Fikk da en fin og glatt flate som føles mere som ulakkede halser, men har fortsatt et beskyttende lakk lag.

Kanskje verdt et forsøk, og du slipper å "ødelegge" lakken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.