Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Charvel - hva skjer?


rocktrond

Anbefalte innlegg

Jeg har vært og er fortsatt stor fan av Charvel - selv om jeg ikke har en (enda).

Men nå ser jeg at de sier at batch 8 av USA Production Serien er den siste - uten å utdype det noe mer. Mens de på slutten av videoen sier at noe nytt er i gjære.

Samtidig så jeg på Tre45 at de hadde noen Charvel gitarer der, med en kjip hodefasong og "Made in China" (tror det var Kina - i alle fall ett eller annet asiatisk).

Nå er ikke jeg noen motstander av asiatiske gitarer (fortsatt er størstedelen av samlinga mi Ibanez gitarer), men har likevel en litt dårlig gut-feeling på hva som skjer med Charvel nå. USA Custom blir vel fortsatt som før, men Production serien hadde et kult konsept med bra gitarer med en slags eksklusivitet til ok priser.

8th_batch625.jpg

Mer om Production serien her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, spør Fender. Det er vel mest en markedsføringsgreie for å få folk til å løpe og kjøpe. Tror ikke jeg ligger søvnløs over Fenders håndtering av brand identity. Floyd'en dem bruker er jo crap også.

Finnes alltids the real thing (for de som bryr seg mer om hvem som faktisk bygger gitarene enn formen på headstocken, men det er jo ikke mange):

http://www.wayneguitars.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm, spør Fender. Det er vel mest en markedsføringsgreie for å få folk til å løpe og kjøpe. Tror ikke jeg ligger søvnløs over Fenders håndtering av brand identity. Floyd'en dem bruker er jo crap også.

Nei - søvnløs blir jeg ikke :) Men synes uansett Production serien var/er kule gitarer, til en ok pris. Noe med at det er så clean superstrat som man kan få det. Så har jo Charvel en vis mojo - selv om diverse skiftende eieforhold o.l. har vannet den ut en del.

Finnes alltids the real thing (for de som bryr seg mer om hvem som faktisk bygger gitarene enn formen på headstocken, men det er jo ikke mange):

http://www.wayneguitars.com/

Helt klart - men så blir prisen en annen også. Har ikke prøvd dem, men det er helt sikkert knallbra gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del er kule gitarer, men de gitarene som alle "tenker på" når du nevner Charvel er jo custom gitarer bygd på den gamle Charvel fabrikken. De nye bygges av Fender på fabrikken i Corona. De er i og for seg bygd på samme lest men eneste mojoen som er tilbake er formen og logoen på headstocken. Men jeg er enig i at det er greie gitarer i forhold til prisen og det er kult og fint med den logoen på Fender headstocken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del er kule gitarer, men de gitarene som alle "tenker på" når du nevner Charvel er jo custom gitarer bygd på den gamle Charvel fabrikken. De nye bygges av Fender på fabrikken i Corona. De er i og for seg bygd på samme lest men eneste mojoen som er tilbake er formen og logoen på headstocken. Men jeg er enig i at det er greie gitarer i forhold til prisen og det er kult og fint med den logoen på Fender headstocken.

Antar at det du nevner også gjelder Jackson. Hvem er det som bygger gitarene nå til dags? Er det fortsatt en del av de samme folka som før Fenders overtagelse, eller er Jackson-staben på fabrikken utskiftet, så og si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.