Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Synging...


GitarMarius

Anbefalte innlegg

Hei :) Jeg er en gutt på 14 som lurer på om det går ann å lære seg å synge? Spiller forøvrig i bandet Backyard Animals, men uten vokalist:( Siden jeg er rytme-gitarist tenkte jeg at jeg kunne prøve å tapå meg jobben (ser også veldig opp til James Hetfield).

Om dette er mulig, noen som vet hvordan?

Mvh Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er fullt mulig å lære seg å synge, men ikke på et nett-forum for gitarister. Du må nok oppsøke en sangpedagog, hvis det er slik at du i det hele tatt ikke kan synge i utgangspunktet. Synger du noenlunde ålreit fra før, er det bare å øve (som med alle andre instrument.), men det kan likevel lønne seg å ta noen sangtimer for å lære seg noen stemme-teknikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel rett og slett øving som skal til. Kan være litt kleint å synge i den alderen ettersom registeret ditt kan være noe redusert pga. stemmeskifte og sånt :P

Men ja, sikkert ikke dumt å spille litt Fade to Black og synge med på rommet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn i kor! :)

Det er faktisk et knallbra tips! Da lærer man seg hvordan å varme opp stemmen skikkelig før man begynner å belaste stemmebånda osv. Man lærer også endel sangteknikk på den måten, om enn ikke like mye som hos en sangpedagog.

Hva gjelder å spille gitar og synge samtidig, er det helt sikkert noe som kan læres - selv om jeg sjøl føler det som noe genetisk (jeg kan det _definitivt_ ikke!) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe stemme fra før av er det bare å øve, og da mener jeg ØVE!! Når du hører på ipoden og det ikke er noen i nærheten, syng med, når du sitter og spiller gitar, ta også noen litt enkle sanger og syng med, greit å øve på å synge med gitaren også, men det brukte jeg en stund på å lære ordentlig. Generellt så må du synge nesten hele tiden når du har mulighet fordi kroppen din må være vant til å synge, er det en periode hvor jeg har vært f. eks syk og jeg ikke har fått sunget skikkelig så tar det en stund før stemmen er 100% tilbake. Lær deg teknikker som å puste med magen og varme opp stemmebåndene, kan komme med noen tips her hvis du vil ;)

Hilsen vokalisten i Doves Of Deception B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe stemme fra før av er det bare å øve, og da mener jeg ØVE!! Når du hører på ipoden og det ikke er noen i nærheten, syng med, når du sitter og spiller gitar, ta også noen litt enkle sanger og syng med, greit å øve på å synge med gitaren også, men det brukte jeg en stund på å lære ordentlig. Generellt så må du synge nesten hele tiden når du har mulighet fordi kroppen din må være vant til å synge, er det en periode hvor jeg har vært f. eks syk og jeg ikke har fått sunget skikkelig så tar det en stund før stemmen er 100% tilbake. Lær deg teknikker som å puste med magen og varme opp stemmebåndene, kan komme med noen tips her hvis du vil ;)

Hilsen vokalisten i Doves Of Deception B)

Haha takk for tips, men jeg kan ikke synge i det hele tatt :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.