Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med sadler...


robert92

Anbefalte innlegg

Fant ENDELIG riktig umbrako til høydeskruene og fikk justert dem.. men fant ett nytt problem, de skruene var lange x)

så når jeg skal mute elns så skraper de no forferdelig... noen tips på dette? skjønner jo at man kan kutte dem og sånt men vil gjerne ha noen tips før jeg begir meg ut i noe jeg ikke kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Du kan også vurdere en aldri så liten shim i halslommen. Prøv deg frem med feks litt tynn papp. Treffer du riktig med tykkelsen vil du unngå at unbracoskruene stikker opp så mye at de blir plagsomme når du muter. Og bedre: du ødelegger ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke at de skruene stikker langt opp. Da shimser jeg heller halsen litt. Bruker som regel sånne gule postitlapper. "tynne trefliser" er sikkert artig på dyre gitarer som er verdt mye penger, da det er en mulighet for at gitarhalsen bøyer seg hårfint nederst i løpet av la oss si tretti år, men på slike ting jeg eier anser jeg slikt som korksnifferi. Lagde meg en slik flis en gang, tok flere timer å få den til å passe, og synes absolutt ikke at det var verdt strevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.