Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med svette fingre


Sorg

Anbefalte innlegg

Alle vet vel at dette kan være planlagt. Bruker å ha et håndkle tilgjengelig live, men synes det hjelper lite. Vasker hendene men det har også en kortsiktig effekt. Noen som forsøkt noe annet som har god effekt? Har sett flere gitarister med vifter mot seg live og det hadde kanskje vært det beste.

Endret av Sorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Talkum.

Noen sier deodorant (tørker ut huden godt), men noen sier alkoholen kan være ugunstig for gitaren.. Kan jo da bruke uten, men da bilr kanskje ikke hendene like tørre... forsøkte med deo nå og merker hendene blir veldig tørre.

Talkum har jeg prøvd men det er vel ikke gunstig å få dette utover gitaren? dessuten ble hendene kjempeglatte av det synes jeg, var ikke mulig å holde rundt plekteret i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sier deodorant (tørker ut huden godt), men noen sier alkoholen kan være ugunstig for gitaren.. Kan jo da bruke uten, men da bilr kanskje ikke hendene like tørre... forsøkte med deo nå og merker hendene blir veldig tørre.

Talkum har jeg prøvd men det er vel ikke gunstig å få dette utover gitaren? dessuten ble hendene kjempeglatte av det synes jeg, var ikke mulig å holde rundt plekteret i det hele tatt.

Det er antiperspirant som finnes i de fleste deodoranter i dag som skal forhindre svette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel først og fremst venstrehånda du må bruke talkum på? Jeg har aldri brukt det, men vet at mange av de store bruker det. Det kan vel ikke ha så mye å si for gitarene, men mulig det krever oftere og merm rengjøring. Hyppigere strengeskift også, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svetten plager meg helt klart mest på høyrehånda ja ved at plekteret glipper... foretrekker ikke svette på venstrehånda, men synes ikke det er så ille... har en prs custom så halsen er ganske glossy..

talkum på venstre er kanskje bra ja... men du er sikker på at dette ikke er skadelig? har det i pulverform her hjemme.. for høyrehånden er det hvertfall ubrukelig.. der er kritt bedre..

å ja.. skifter alltid strenger, hehe... men hjemme ALDRI.. og renser aldri.. så det er nok noe av grunnen ja :)

pleier å ha et håndkle på scena, men det blir jo alltid like klamt som hendene, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. gjør det også.. pga favorittplekteret mitt har ikke så bra grip synes jeg.. hjelper bra å skrape det opp... men det hjelper ikke når man blir svett...

men talkum er trygt for halsen eller? dette blir jo liggende utenpå hendene og trekker jo ikke inn i huden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talkum er ikke farlig, men medfører et høyere behov for rengjøring. Ellers er det jo bare å hetse Vai for det det er verdt, men en vifte er faktisk ikke dumt. Man trenger jo ikke å fyre på slik at håret flagrer i "flotte" poseringer, men det å være så svett at det er et problem er da ikke automatisk bra? Husker jeg det, tar jeg med en billig vifte på de få spillejobbene jeg har. Jo mere lys, jo større behov for vifte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo prøve slike plekter med "sandpapir" "gøgge" eller kraftige spor i. ESP og Ibanez tror jeg lager slikt

har prøvd mange.. plektere funker bra når jeg riper det opp litt med kniv og sandpapir.. orker ikke bytte plekter igjen.. er svetten som irriterer uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talkum er ikke farlig, men medfører et høyere behov for rengjøring. Ellers er det jo bare å hetse Vai for det det er verdt, men en vifte er faktisk ikke dumt. Man trenger jo ikke å fyre på slik at håret flagrer i "flotte" poseringer, men det å være så svett at det er et problem er da ikke automatisk bra? Husker jeg det, tar jeg med en billig vifte på de få spillejobbene jeg har. Jo mere lys, jo større behov for vifte. :)

MEn det bør vel holde å tørke det av med litt vann evn?

Har tenkt på vifte, men tenkte også at det kan være vanskelig å få plassert den i en gunstig posisjon med tanke på avstand, høyde, osv (hvis man ikke står stille hele gigen da). Og man må vel stå veldig nærme for at det skal hjelpe? vil helst ikke være avhengig av å drasse med meg en vifte hver gang jeg spiller men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.