Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med svette fingre


Sorg

Anbefalte innlegg

Ok. Oppsummert har vi fått en del løsningsforslag: Talkum, kritt, håndkle, vifte, deo, nytt plekter. Tror du nesten bare må prøve deg frem. Tror heller ikke du trenger å tenke så mye på helsekonsekvenser av talkum eller kritt all den tid eksponeringen er kortvarig og det i meget liten grad vil være snakk om inhalasjon av stoffene, kun påføring på huden, der støvet jo blir bundet opp av svette.

Kanskje du skal skaffe deg en sånn krittpose som klatrere bruker som en fast del av sceneklærne dine? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjemisk sammensetning av talkum er ganske lik asbest.

Asbest er i hovudsak definert av den særs fibrøse formen, og ikkje kjemisk samansetning. Talk er eit vanleg omdanningsmineral i grønnskifer facies og mineralreaksjonar som resulterer i talk inkluder dei som ligg under asbestdefinisjonen, men og mange andre, slik at å linka kjemisk samansetning mellom to mineral ikkje nødvendigvis er eit gyldig poeng. Tildømes er aktinolitt (som var definert under asbest i wiki) eit jernsilikat, medan talt er eit magnesiumsilikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også store problemer med svette hender når jeg spiller live, som følge av en blanding av varme, adrenalin og nervøsitet. Jeg har klart å løse dette ganske effektivt med noe så enkelt som et svettebånd på håndleddene. Det eliminerer ikke problemet helt, men det gjør ting såpass mye bedre at det ikke er noe problem lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også store problemer med svette hender når jeg spiller live, som følge av en blanding av varme, adrenalin og nervøsitet. Jeg har klart å løse dette ganske effektivt med noe så enkelt som et svettebånd på håndleddene. Det eliminerer ikke problemet helt, men det gjør ting såpass mye bedre at det ikke er noe problem lenger.

Kun hendene jeg svetter på ja. Hjelper dette når man kun svetter på hendene og ikke armene/håndleddene, etc? Har ikke testet, men trodde kanskje det ikke ville ha effekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.