Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forvirra!


ovl

Anbefalte innlegg

Av det jeg har hørt, er zoom g2.1u en VELDIG dårlig gitareffekt så jeg tenkte meg å kjøpe en ny i USA. (Boss me-70 eller Vox tonelab le)

Når jeg gikk inn på 1sound.no var komentarene knall gode. Sjekk dette: http://www.sound1.com/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=3034#reviewsall

(Komentarene står neders på siden)

Nå vet jeg ikke om jeg skal kjøpe ny effekt likevel...

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, det at den er dårlig er jo helt opp til deg da ...

Hvis en synes den er utrolig dårlig er det hans mening, syns du den er bra så er den vel bra til akkurat det du bruker den til?

F. eks. synes jeg at ts-9 er bra, du kan synes den er dødsdårlig ... Helt opp til ørene som hører og smaken de har ;)

Hvis DU synes den er bra, ikke kjøp ny effekt, hvis DU synes den er dårlig så får du vel bare prøve det du kan og så kjøpe den du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som folk sier må du kjøpe hva du mener er best, men det er kanskje smart å få et bedre perspektiv, altså prøve andre dyrere og antatt bedre multieffekter. Eks: PodX3, Boss GT-8 og kanskje noe Vox. Så har du noe å sammenligne din Zoom med.

Og, du må ikke stole blindt på noe bare fordi det står på internet, altså bør du heller ikke ta alt som blir sagt her for gitt, seelvom det er mange som liker å rette på andre her :D

Jeg kan forresten anbefale PodXT, som jeg selv har, denne for du nå veldig billig (pga av nye PodX3) tror du får Pod XT Live (som et pedalbrett) for under 3000kr nå.

Men jeg kan dessverre ikke uttale meg om Zoom for jeg har aldri prøvd noe av det merket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Zoom G2 liggende et sted, og synes den er fullt brukbar. Må for all del ikke sammenlignes med f.eks Zoom 707.

Spesielt delay og reverb låter ganske fint.

Vrengene er også brukbare, spesielt om ambisjonene ikke er så alt for høye enda.

Her er et par lydklipp av boksen jeg gjorde i fjor sommer.

Da gjøres den inn i et 30w rørsluttrinn og så inn i et MW 412 kabinett.

Gitaren er en Malden Liquid(med P90) på "delay og reverb" og "Rockevreng" og en Gibson Voodoo SG(med humbuckere) på "Metalvreng".

Metalvreng

Rockevreng

Delay og Reverb

Litt forvrenging på "delay og reverb", men det er overstyring i lydkortet. Spilte jævlig høyt.

Kort oppsummert:

Det finnes bedre, men det finnes mye verre også. Bra til prisen.

Trommemaskinen kan være gøy å ha når man øver alene. Kulere enn metronom iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.