Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enda et forsterkerråd... Noen som er litt lei av disse?


Hallvard

Anbefalte innlegg

Drit i hva folk sier' date=' kjøp den gitaren du har lyst på.[/quote']

Jess. Først og fremst kjøp det du selv føler. Derfor sørg for at du prøver utstyret først. (Og eller vet vedlig mye om det)

btw: sorry mitt lille utbrudd. Bare kom til å tenke på at jeg bruker så mye tid, penger og krefter på å ha en [supersensur] gitar rigg i kjelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har microcube' date=' holder lenge med hvis kun skal spille for deg selv!!

Masse morsomt å leke seg med til rett over 1000 lappen!!

Og for guds skyld KJØP LES PAUL istedet for det derre stratocaster greine![/quote']

Æsj..si det litt før. Nå har jeg sikkert brukt 50000 spenn de to site åra på gitar stash som bare skal underholde meg selv :(

Og da er vel Custom Shop stratten min som koster over 36000 ny også bare å pælme :(

Jihaa Les paul og microcube, her kommer jeg :D:D:D

Hallo! Jeg har brukt 4000 spenn på gitar... Mer morro får du ikke for de 4000 tusen. For de summene du nevner er du i en helt annen verden!

Kan ikke sammenligne en rimelig les paul med en, Stratocaster til 36000 tusen! Hvis det er noen som spør om en god billig bil, så kommer ingen med råd om å kjøpe en ny ferrari!!

Men synes litt synd på deg, så mye penger og så lite igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, ble litt utenfor dette emnet, hørtes sikkert litt klysete ut også. Bare konstaterte at for noen holder en cube lenge, mens andre legger litt mer tid/penger/whatever i utstyret.

Nå er gitarutstyr hobbyen min, (næremere sagt livet mitt) og jeg liker like mye å holde på med utstyret som å spille, eller best; spille på utstyret.

Synes ikke jeg har fått lite igjen for pengene, tvert i mot veldig mye.

synes selv jeg bare har gjort gode kjøp. Den straten feks kjøpte jeg brukt for 15.000, da hadde jeg egentlig tenkt til å kjøpe en les paul studio ny, men så kom jeg over det tilbudet. Kjøpt det aller meste brukt, og har nå en ganske god rigg. (som jeg har planer om å forsterke så lenge jeg har samvittighet til det)

Back to topic.

Jeg har aldri prøvet de Roland ampene, så jeg kan ikke si noe om det.

Men et tips jeg har fått av andre, og som egentlig stemmer veldig bra, er at det er bedre med en litt god forsterker og litt dårligere gitar, en motsatt. (rent lydmessig, skal du bare nitrene så kunne du sikkert greid deg uten amp)

Har du en drit bra gitar , og kjører den igjennom en forsterker som du synes låter dritt, så vil det låte dritt, uansett hvor bra gitaren låter (sånn ca)

Har du derimot en god forsterker, kan du fortsatt få relativt bra lyd ut.

Også: Prøv å kjøp brukt (Du sparer kjempe mye) og prøv å teste ut litt utstyr selv.

Og for all del, ikke få hekta på å kjøpe utstyr, værre en å være kokainmisbruker. (Dyrt, men bra rus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du er på jakt etter en ganske straight fet rocke lyd.

Slik jeg har forstått der er disse Cube ampene små transistorforsterkere med en haug digitale effekter. Jeg vil anbefale deg å først skaffe den en god (rør) amp, som har en bra lyd, i stedet for å kjøp en forsterker med noe dårligere lyd men med en haug dårlige effekter som du ikke trenger. Du kan finne en mye brukte forsterkere med bra rocke lyd. En amp jeg kunne tenkt meg er en Marshall JCM 2000 DSL 201 en 20watts rørcombo som mange sier låter dritfett. Kanskje litt i dyreste laget, men burde gå for en 4000 tipper jeg.

(eller gjør som gnome og finn, og få en av verdens feteste marshall amper på loftet i en kirke :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.