Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enda et forsterkerråd... Noen som er litt lei av disse?


Hallvard

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å enten kjøpe en epiphone les paul standard, eller en fender gitar i samme prisklasse. Klarer ikke å bestemme meg for hvilken.. :?

Men iallfall, siden jeg ikke har så veldi mye penger, så kommer jeg ikke til å ha så mye penger igjen når jeg har kjøpt gitaren. Men jeg trenger jo en forsterker også....

Så er det noen som kan anbefale meg en billig(!!) forsterker som fortsatt kan høres bra ut??? eller må jeg bruke en god del penger på en forsterker også??

Jeg har tenkt å spille forskjelli rock (nirvana, guns 'n roses, ac/dc, foo fighters, red hot chili peppers...+++)

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og.. selvfølgelig. Beste tipset er å kjøpe brukt!

I allefall når du er på stramt budsjett, mange gode amper som går på bruktmarkedet for en billig penge. Og hvis du ikke liker den kan du alltids selge den for samme prisen som du kjøpte den for. Kjøper du en ny en så taper den halve verdien bare du får bært den ut av butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hallvard hallvard?

Jeg ville gått for Fenderen, ettersom den både utseendemessig og lydmessig er mer allsidig, og om den ikke er det, an den gjøres det, den har mange flere muligheter enn en Les Paul (Tenker nå på bytting av mic'er og eventuellt plekterbrett hvis du vil ha anderledes oppsett)

For en billig amp hadde jeg nok også gått for en av Cubene, da helst 30, men hvis du ikke har råd, er jo microcuben morsom den og, men litt mindre morsom da. jeg ville ikke gått for Marshall i den prisklassen, det er vendig komersialisert og overpriset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Hallvardo Hallvard nei :)

Cube (30) ville jeg også gått for. De Marshallene jeg har prøvd i den prisklassen er ikke noe særlig. Tror ikke billigforsterkerne er det de satser tyngst på heller..

Noen her som har en cube? har ikke fått prøvd dem så altfor mye, men virker iallefall helt greie og er ikke overprisa akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Hallvardo Hallvard nei :)

Cube (30) ville jeg også gått for. De Marshallene jeg har prøvd i den prisklassen er ikke noe særlig. Tror ikke billigforsterkerne er det de satser tyngst på heller..

Noen her som har en cube? har ikke fått prøvd dem så altfor mye' date=' men virker iallefall helt greie og er ikke overprisa akkurat.[/quote']

Hvis du veit evnen med skru så duger Cubene faktisk....

Har en slik har funnet en rå rockelyd jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har blant annet en roland microcube på 2 watt hjemme. Den er dritrå og funker bra nok for deg vil jeg tro. Koster bare i overkant av en tusenlapp. du kommer til å bli forbauset over lyden i forhold til hvor liten effekt den egentlig har.

Det er en del effekter på den også som f. eks en herlig tremolo og reverb. Det er en ganske bra amp til å ha hjemme på rommet selv om den ikke har så veldig tung bass akkurat, men jeg vil anbefale den på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har microcube' date=' holder lenge med hvis kun skal spille for deg selv!!

Masse morsomt å leke seg med til rett over 1000 lappen!!

Og for guds skyld KJØP LES PAUL istedet for det derre stratocaster greine![/quote']

Æsj..si det litt før. Nå har jeg sikkert brukt 50000 spenn de to site åra på gitar stash som bare skal underholde meg selv :(

Og da er vel Custom Shop stratten min som koster over 36000 ny også bare å pælme :(

Jihaa Les paul og microcube, her kommer jeg :D:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.