Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaring med blackheart?


ovl

Anbefalte innlegg

Siden jeg begynte på forumet her har jeg fått beskjed om at jeg har en god gitar, men en middelmådig forsterker. :rolleyes:

Jeg har såvidt sett litt på rørforsterkere og så at Blackheart Little Giant var forferdelig billig.

Prisen virker usansynlig, men har som sagt null peiling på forsterkere. (Jeg har sett på andre tråder, men er desverre ikke fornøyd med svar :()

Jeg må lære MYE mer om rørforsterkere.

Noen som har erfaringer med Blackheart eller andre rørforsterkere til samme pris?

Er det faktisk mulig å få en topp og kabinett til under 3000,-?

Endret av ovl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, den har vel kanskje ikke så mye "versatility"...

Hva spiller du forno? Rock? Metal?

Vi spiller alt fra Knokcin on heavens door til nirvana, men jeg bruker pedal så da skal vel det ikke ha så mye å si... eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiller alt fra Knokcin on heavens door til nirvana, men jeg bruker pedal så da skal vel det ikke ha så mye å si... eller?

Det er jo en smaksak om du vil bruke distortionen på ampen, jeg foretrekker å bruke disten på ampen til rythm og en pedal til lead. :)

Dra til nærmeste gitarbutikk og prøv en og hør hva du synes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiller alt fra Knokcin on heavens door til nirvana, men jeg bruker pedal så da skal vel det ikke ha så mye å si... eller?

Det finnes både Full-rør amper, som har rør både i forforsterker og sluttrinn, og forsterkere som har ett rør, og forsterkere uten rør (den du har nå)

Men altså, du kan jo sjekke ut Marshall JCM800 på bruktmarkedet... Det er en meget kjent forsterker, med meget god lyd...

Hvis du vil ha ny amp, kan vel en Marshall Haze40 være noe?

Det finnes så sinnsykt mange amper jeg kan anbefale...

Marshall Haze 40, Orange Tiny Terror, Orange Rocker 30, Marshall JMD:1, Vox Valvetronix...

Det enkleste er nok å prøve amper selv... Youtube kan være en bra guide til tider også, hvis du ikke har musikksjappe i nærheten.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackheart omtales gjerne som mer av en "one trick pony" sammenlignet med f.eks Blackstar HT-5. Du finner masse info om blackheart her på forumet om du søker litt.

En brukt Marshall er et godt tips til ditt bruk vil jeg tro, men også Blackstar og muligens Vox AC4TV

Så fort du har hørt og prøvd vrengen i en røramp slutter du fort å bruke "vreng på boks" til rytme i alle fall. Det er nå min erfaring i alle fall. Vel, alt avhengig av musikk og spillestil selvsagt. Vrengpedaler låter også på en helt annen måte sammen med en røramp med litt vreng.

Forøvrig så har du vel fått litt "tyn" for forsterkeren din her de siste dagene, men det er fordi folk har langt bedre ting selv, som de er mer fornøyd med enn det de startet med (typisk noe i samme sjanger som du har nå) Hvis du synes forsterkeren din fungerer godt til ditt bruk, er det altså ingen grunn til å bytte den ut fordi andre mener den ikke er spesielt god :) Det er jo du som skal bruke den når alt kommer til alt.

Men har du pengene og er villig til å bruke de, så prøv noen rimelige røramper og se hva du synes selv. Og kjøper du en røramp, kan du like godt begynne å kjøpe løse pedaler først som sist, det er det du ender opp med på sikt uansett nesten. (ikke et rimelig effektbrett i alle fall)

Du kan jo også ta en titt på forsterker artikkelen vår på forsiden : http://gitarnorge.no/artikkel/194/den-store-gitarguiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man få et annet kabinet og topp til samme pris?

Til samme pris som hva? De forsterkerne jeg nevner finnes både som seperat topp og kab samt som combo. Prisen på ting er det bare å slå opp hos en nett-butikk eller to. Du trenger ikke å bruke samme produsent på forsterkeren som på kabinettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackstar HT-5 er vel strengt talt en vrengboks.....

Du kan kalle den en rør basert vrengpedal med rør slutt-trinn om du vil, men det samme gjelder vel for en del andre (kanskje spesielt high-gain) amper?

Det er noe solidstate 'nikk i pre-amp, til bufring og "signaltilpassing" men vreng kretsen er rør. samme med utgangstrinnet. Hiver du inn en vrengpedal foran en ren rør-amp har du jo også samme "smørja" i grunnen. Når det er sagt, har jeg ikke prøvd den blackstar amp'en med pedaler foran, så jeg vet ikke hvor godt den fungerer med vrengpedaler av ymse kaliber. Det kan jo være en akilleshæl? Men det er jo også en amp hvor vreng pedaler ikke nødvendigvis er så viktig, da den har to kanaler og mye "onboard" vreng/vrengvariasjon. Kanskje noen har litt erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.