Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sawtooth VST


Anbefalte innlegg

Nå skal ikke jeg påberope meg at jeg er en ekspert rundt dette. Men trodde sånne former fulgte med LFO-chains og oscilators? Om dette er fundamentalt feil, lurer jeg likevel på hva du skal bruke dette til av ren nysgjerrighet?

Ikke vet jeg.. Jeg skal bruke det i en synthsolo til en av låtene til bandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg stort sett Reason til synther, men om du finner en hvilken som helst synth-vst kan du sette oscilatorene til modusen som heter "square", evt. "Saw". Deretter kan du skru opp attack og ned release. Dette burde gi deg et godt utgangspunkt.

Dersom jeg har tolket spørsmålet ditt helt feil her, og du bare vil ha anbefalt gode synther, har jeg nok dessverre ikke så allverden å komme med. Jeg kan anbefale Propellerhead Reason, som er et frittstående program som inneholder flere synther, samplere, effekter osv. Dette er det ikke noe problem å bruke sammen med de fleste skikkelige opptaks-programmene. Dette er jo et relativt kostbart program, så det kan jo hende du heller vil ha noe "simplere", kanskje til og med gratis. Om du søker litt på et dedikert synth-forum, så har folk der sannsynligvis tonnevis tyngre kompetanse enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg stort sett Reason til synther, men om du finner en hvilken som helst synth-vst kan du sette oscilatorene til modusen som heter "square", evt. "Saw". Deretter kan du skru opp attack og ned release. Dette burde gi deg et godt utgangspunkt.

Dersom jeg har tolket spørsmålet ditt helt feil her, og du bare vil ha anbefalt gode synther, har jeg nok dessverre ikke så allverden å komme med. Jeg kan anbefale Propellerhead Reason, som er et frittstående program som inneholder flere synther, samplere, effekter osv. Dette er det ikke noe problem å bruke sammen med de fleste skikkelige opptaks-programmene. Dette er jo et relativt kostbart program, så det kan jo hende du heller vil ha noe "simplere", kanskje til og med gratis. Om du søker litt på et dedikert synth-forum, så har folk der sannsynligvis tonnevis tyngre kompetanse enn meg :)

Akkuratt ja.. Synth er ikke akkuratt min sterke side så jeg får vell bare begynne å skru å prøve meg frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilket tidspunkt var det egentlig du fikk for deg at det var en sawtooth du trengte?

Du kan speide på nettet etter noen kule synthlyder, så kan du bruke de innbygde effektene i f.eks renoise som har de formene du er ute etter, men krever vel at du kan programmet nogenlunde. Du kan også gjøre det samme med fruity loops.

Blir litt paff over den topicen her, for jeg er ikke sikker på om du helt vet hva du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilket tidspunkt var det egentlig du fikk for deg at det var en sawtooth du trengte?

Du kan speide på nettet etter noen kule synthlyder, så kan du bruke de innbygde effektene i f.eks renoise som har de formene du er ute etter, men krever vel at du kan programmet nogenlunde. Du kan også gjøre det samme med fruity loops.

Blir litt paff over den topicen her, for jeg er ikke sikker på om du helt vet hva du er ute etter.

Det var vell rett å slett det at vi hadde laget hele låta på guitarpro.. og der var solosynth lyden vi brukte en sawtooth. Så syns jeg den lyden passa egentlig veldig bra :)

jeg har ikke så mye peiling på synth så jeg trodde det bare var en vanlig pluggin som alt annet.. men jeg har funni en synthlyd som jeg vil bruke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.