Web Analytics
Jump to content

Patchekabler

Bollehamster
 Share

Recommended Posts

Heisann sveisann. Jeg har nå investert i en pedal, og skal kjøpe en til på søndag, og da er det vel på tide å slutte med 6 meter lange gitarkabler mellom pedalene, så jeg skal kjøpe meg patchekabler. Er disse gode? Noen andre forslag som ikke er dyre, men har grei kvalitet? Vil helst slippe å måtte sette sammen selv, slik som George L.

Heisann sveisann. Jeg har nå investert i en pedal, og skal kjøpe en til på søndag, og da er det vel på tide å slutte med 6 meter lange gitarkabler mellom pedalene, så jeg skal kjøpe meg patchekabler. Er disse gode? Noen andre forslag som ikke er dyre, men har grei kvalitet? Vil helst slippe å måtte sette sammen selv, slik som George L.

Sikkert helt ok. Men som med alt annet, så får du hva du betaler for. Likevel tror jeg at resten av utstyret (gitarer, pedaler, amp osv.) må være rimelig top notch for at man skal høre forskjell på kabler, og spesielt hvis det er snakk om èn patchekabel mellom to pedaler.

Heisann. Akkurat de kablene der har ikke jeg prøvd, så kan ikke si noe sikkert. De vil sikkert føre signalet videre helt greit, men mye mulig ha dårligere holdbarhet og mer signaltap en dyrere kabler. Normalt sett så er gode kabler ganske dyre, f.eks Planet Waves sine. Du må nesten vurdere hvor mye det har å si for deg.

Jeg brukte før noen fargerike patchkabler (husker ikke navnet) Merket ganske stor forskjell da jeg gikk over til George L. Har selvfølgelig mer å si jo fler pedaler du har.

Edit: Doh! Audun var raskest. :)

Edited by JanE

Hvilke(n) gitar(er), pedaler og amp bruker du?

Edit: Hvis du bruker PlanetWaves kabler fra før, kan du vel kjøpe en patchkabel fra dem også? En kabel på 5cm kan da umulig koste det hvite ut av øyet.

Edited by Audun

Ah, denne tråden kan vel egentlig stenges allerede. Beklager at jeg ikke tok så mye hensyn til rådene, men jeg hadde allerede en bestilling klar på to planet waves kabler og et par strengesett fra stikker, så jeg slang med fire sett 15cm Adam Hall kabler.

Uansett, takk for rådene, skal ta dem i betraktning når jeg får meg litt dyrere gitarutstyr og denslags spiller litt rolle. :D

Patchekablene til Planet Waves er dyre. Tror de ligger på 100,- per stykk, sånn ca. Vil tro de Adam Hall-kablene fungerer svært ok for oss dødelige, planlegger å bytte ut mine fargerike "patchekabler" med slike.

Jeg bestilte 10 stk slike Adam Hall patchekabler og har 8 av dem i bruk. Funker helt fint, kan ikke si noe om slitestyrke og varighet enda, men på et pedalbrett slik som jeg bruker dem tror jeg de vil vare lenge. God støyimmunitet, og klarer ikke å høre signaltap.

Edited by Torgersen