Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Patchekabler


Bollehamster

Anbefalte innlegg

Heisann sveisann. Jeg har nå investert i en pedal, og skal kjøpe en til på søndag, og da er det vel på tide å slutte med 6 meter lange gitarkabler mellom pedalene, så jeg skal kjøpe meg patchekabler. Er disse gode? Noen andre forslag som ikke er dyre, men har grei kvalitet? Vil helst slippe å måtte sette sammen selv, slik som George L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann sveisann. Jeg har nå investert i en pedal, og skal kjøpe en til på søndag, og da er det vel på tide å slutte med 6 meter lange gitarkabler mellom pedalene, så jeg skal kjøpe meg patchekabler. Er disse gode? Noen andre forslag som ikke er dyre, men har grei kvalitet? Vil helst slippe å måtte sette sammen selv, slik som George L.

Sikkert helt ok. Men som med alt annet, så får du hva du betaler for. Likevel tror jeg at resten av utstyret (gitarer, pedaler, amp osv.) må være rimelig top notch for at man skal høre forskjell på kabler, og spesielt hvis det er snakk om èn patchekabel mellom to pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Akkurat de kablene der har ikke jeg prøvd, så kan ikke si noe sikkert. De vil sikkert føre signalet videre helt greit, men mye mulig ha dårligere holdbarhet og mer signaltap en dyrere kabler. Normalt sett så er gode kabler ganske dyre, f.eks Planet Waves sine. Du må nesten vurdere hvor mye det har å si for deg.

Jeg brukte før noen fargerike patchkabler (husker ikke navnet) Merket ganske stor forskjell da jeg gikk over til George L. Har selvfølgelig mer å si jo fler pedaler du har.

Edit: Doh! Audun var raskest. :)

Endret av JanE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke(n) gitar(er), pedaler og amp bruker du?

Edit: Hvis du bruker PlanetWaves kabler fra før, kan du vel kjøpe en patchkabel fra dem også? En kabel på 5cm kan da umulig koste det hvite ut av øyet.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, denne tråden kan vel egentlig stenges allerede. Beklager at jeg ikke tok så mye hensyn til rådene, men jeg hadde allerede en bestilling klar på to planet waves kabler og et par strengesett fra stikker, så jeg slang med fire sett 15cm Adam Hall kabler.

Uansett, takk for rådene, skal ta dem i betraktning når jeg får meg litt dyrere gitarutstyr og denslags spiller litt rolle. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte 10 stk slike Adam Hall patchekabler og har 8 av dem i bruk. Funker helt fint, kan ikke si noe om slitestyrke og varighet enda, men på et pedalbrett slik som jeg bruker dem tror jeg de vil vare lenge. God støyimmunitet, og klarer ikke å høre signaltap.

Endret av Torgersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.