Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bygge på et elektrisk trommesett!


Palle

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har hatt et Yamaha elektrisk trommesett en liten stund nå også fikk jeg så inderlig lyst på dobbelpedaler.

Jeg visste ikke at det var mulig å bygge på digitale trommesett inntil jeg så litt om det på youtube. Noen som vet om noe om dette? Hvor jeg eventuelt kan kjøpe add-on deler etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Yamaha DTXplorer. Så på nettet at man kunne kjøpe en egen kick til akkurat dette settet. Så ikke en sånn dobbelkick. Men hva er best og mest praktisk av de to mulighetene? Jeg skulle også ha hatt ei tamme og kanskje en symbal til,men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få plass til det. Noen som har en løsning? Jeg lurer også på om man kan adde flere kit til hjernen på settet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt er det bare å koble på en vanlig dobbeltpedal. du trenge rikke noe ny pad for å bruke en helt vanlig dobbeltpedal.

Det er vel ikke flere innganger på hjernen enn det som følger med av pads?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal være plass til å sette på dobbeltpedaler på basspaden på DTXplorer'en. Da er det bare å gå til innkjøp av dobbeltpedal. I forhold til ekstra tammer og cymbaler så ser jeg på modulen (hvis det er denne du har: http://www.birmingha...0dtxplorer.jpg) at det ikke er noen ekstra innganger, men jeg har ikke 100% innsikt i hvordan man utvider. Mulig det går an med en splitter, uten at jeg vet hvordan resultatet vil bli, eller om du må gå til innkjøp av en større modul. Hvis du går til www.trommeportalen.no så får du garantert svar der.Edit: Der kom noen meg i forkjøpet på basstromme-spørsmålet ;)

Endret av MartheyG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå har jeg aldri sett på Yamaha elektriske sett, men eide et Roland sett før, og det er som det sies, modulen begrenser antall innganger du har. I modulen ligger informasjonen om hva slags lyd som er dedikert til hver inngang/pad. Splitter du signalet ut fra en inngang vil begge pad'er som er koblet til denne splitten få samme lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Tenker jeg kjøper meg noen billige dobbelpedaler for å sjekke. Hvis køllene er tett inntil hverandre så er det vel mulig at begge får plass på kickpaden. Men da blir vel spørsmålet om paden registrer begge køllene like bra.. Ettersom de sansynligvis kommer til å være langt ute på hver sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.