Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny øks!


Slashaxl

Anbefalte innlegg

Fikk omsider plukka opp denne, som har frista meg en god stund nå.

Meget fornøyd. Har potensiale til å bli hovedgitaren merker jeg. USA produsert, med Koreaprodusert FR. SD Jazz/JB pups, 1 volumkontroll og 3veis bryter.

Veldig god hals, og låter kule. Gitaren føles også tung og solid, og jeg er meget imponert over den i forhold til pris på disse modellene. Var i utgangspunktet litt skeptisk, men ble solid motbevist der.

Har fått satt den delvis opp, slipt litt bånd og skifta til 0.11 strenger. Skal ha den inn på litt justering og filing når jeg har fått spilt den inn litt mer.

Kommer nok til å plukke opp enda en Charvel fra denne Production Series'n deres om ikke så alt for lenge tenker jeg.

DSC00893.jpg

DSC00892.jpg

DSC00890.jpg

rævva bilder, men har bare mobilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny gitar! Selv venter jeg bare på at Charvel skal slippe en San Dimas style 1 med en humbucker og fingerbrett av lønn, så er jeg også med i Charvel-klubben.

Endret av BK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da bare å bytte hals det:)

Tenker jeg skal plukke meg opp en til når pengene strekke til, men blir nok So-Cal modellen tenker jeg.

Vel, er jo masse annet snacks som frister også, så litt vanskelig å si. Har plutselig en Tele Thinline i fargen jeg ønsker på handa også kan det se ut til, så kan for bli det som blir det neste:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv venter jeg bare på at Charvel skal slippe en San Dimas style 1 med en humbucker og fingerbrett av lønn

En slik vil jeg ha også. Er jeg den enesten som hater nettsiden til Charvel BTW?! Bare masse rot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt fornøyd med den?

Har mulighet til å plukke opp en veldig billig, men har blitt litt skremt av tilbakemeldinger rundt på forum..

Her er hva John Ou sa om sin Charvel:

my tech, norio imai, finally got the guitar from me to set up. he said the neck was in dire need of a grind/polish. seems like typical fender quality control--so now i'm dumping $300 onto a fret grind/polish. norio said it'll play great after that and that the basic guitar is fine, but the bridge is shit, and the fretjob was basically done by stevie wonder (my words, not his).

next time you think you can buy a $1000 guitar and have it play anywhere near a nice boutique instrument, think again.

as a proxy, norio has loved the instruments i've brought him from tom anderson, john suhr, jim tyler, don grosh, gerard melancon, and terry mcinturff. the hamers are great, he says.

even my standard '62 reissue strat and gibsons (historic '57 goldtop, flying V faded, and SG special) all were relatively workable.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. det finnes nok noen misfornøyde. Men er også mange gode tilbakemeldinger rundt om på forum, så ville ikke blitt så vettskremt av akkurat det:)

Jeg er meget fornøyd så langt. Enda, jeg vet jeg skal ha den inn for en liten justering av hals og noe filing til floyden, da det var noe malingsrester inni der som var litt i veien, har kunn tatt vekk det verste.

Gitaren synes litt hastverk sånn rett fra fabrikk, med tanke på at båndene måtte slipes, og halsen justeres, men får jo dette i prisen, så er ok for min del. Eller spiller den som en drøm, og låter knall.

Er nok en av de bedre gitarene jeg har prøvd i denne prisklassen, og ser ikke bort ifra at den blir plukka med fremfor mine Gibsons og Usa Jackson.

Uansett, får du den så billig, så kan du jo bare selge den for det samme. Jeg mener det er absolutt verdt et forsøk. Mulig jeg har vært heldig med denne, men er uansett veldig fornøyd.

Er vel eneste erfaringa jeg kan dele med deg så langt.. anbefaler absolutt fra min side, og jeg er i grunn veldig kresen på gitarer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.