Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blix Rig 09.03.2010


Blix

Anbefalte innlegg

Amp: Apollo 1. Håndmekket forsterker løst basert på en Dumble ODS og SSS

Gjør clean/crunch veldig bra og er super med alskens pedaler.

Han som lagde disse ampene lagde bare en 4-5 stk før han la ned, men skal visst igang igjen snart.

4419701589_8a1ef6054c.jpg

4419701593_7abf6a98f3.jpg

Gitar: Allparts lønne hals, scallopert(var Blackmore/Malmsteen fantast i min ungdom, liker fortsatt feelen :) )

Kroppen aner jeg ikke fabrikatet på, noe billig Kinaræl. Pro-Tec logo haha.

Pickuper er, Dimarzio PAF i bridge, Fender 54's i middle og neck. Er egentil mest fan av 3xSC, men den relativt svake PAF'en låter fint.

Rett og slett en sammenrasket haug av en gitar jeg lenge hadde som backup, men som jeg til slutt fant ut låt flott..

4419968839_4231002b5d_o.jpg

Pedalbrett: pedaltrain brett.

Voodoo Labs PSU. Første generasjon uten 18v, så jeg må bruke batteri i MXR Flangeren, grr.. Vurdere å bytte den ut med en Dunlop DC Brick.

Peterson Strobostomp: Killer tuner, nuff said.

MXR Phase 90 74' reissue. Jeg har alltid vært fan av EVH's bruk av denne på de gamle platene, denne reissuen låter killer, og låter mer autentisk gammel VH en EVH-modellen (IMO) Mye brukt på soloer, satt til klokka 9-ish.

Pedalman OD818. En pedal det ble laget litt over 100stk av for noen år siden. En "hifi" Tube Screamer uten irriterende mellomtone og slapp bass, veldig crisp og fin. Håndlaget, sølvkabler innvendig og "milspeck" konstruksjon osv.

Mesa V-Twin, liker den egentlig ikke, men et nødvendig onde for coverbandet jeg spiller i....

Loopboks/Arion Stereo Chorus. Arionen er den beste mono chorusboksen jeg noensinne har eid, helt fantastisk egen lyd i den, meeen den ruinerer lyden totalt i bypass, så derfor er den plassert i egen loop.

MXR EVH flanger. Vel jeg er fan av EVH og digger å lure in flangerjetfly i tide og utide, rett og slett moro! :)

Guyatone MD3. En liten plastdigns av en delay som låter knallfint! Ikke kostet den mange kronene heller, var superoverrasket over denne, den erstattet en Line 6 DL4 faktisk. Den låter finere i mine ører. Hadde tidligere en Echoplex EP-3 som var KILLER, men solgte den i et svakt øyeblikk :(

Har også en Korg SDD-1200 jeg drar frem i ny og ne, den er sjef.

4419968841_7859698cbc_o.jpg

Det var vel det. Ja plekter ja, bruker Dunlop Ultex sharp. 1.0mm

Her er et lite lydklipp fra forsterkeren forresten: http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=769004&songID=6732258

Som en kuriositet, her er et par VH-klipp fra en 67' Marshall plexi jeg hadde. Opptaket er gjort med en billig Peavey Wolfgang rett i forsterkeren, ingen pedaler av noe slag, rett og slett ampen på 10. Lagt på klang i ettertid.

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=769004&songID=6822593

http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=769004&songID=6822594

Jeg var temmelig nærme original VH-lyd der, men en Marshall på 10 er rett og slett ikke mulig å gjennomføre på de fleste scener... :)

EDIT: mens jeg er i gang med lydklipp, here er en liten slurvesnutt med MXR phaseren, spilt inn på pc'n rett fra recording out på en Roland Micro Cube: http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=769004&songID=6307500

EDIT 2: Glemte helt kabinettet. Har en gammel Mesa Rectifier 4x12. Ingen stor fan av Vintage 30's, de vil bli byttet ut en eller annen gang.

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

På tide med en liten update.

V-twin er ENDELIG borte fra pedalbrettet, inn kom en Wampler Pinnacle 2 istedet, meeeget fornøyd så langt.

En Swaptronics Fuzz Face er også på brettet, har ikke fått testet den skikkelig enda.

6-loops true bypass boks fra Loop-Master er under bygging, og mini buffer fra this1ismyne er på vei. Skal bli godt å bli kvitt diskanttap fra masse pedaler og mye kabel.

Ny amp er også på gang, en Brown Note D'Lite ODF 100. En Dumble Overdrive Special kloning, med "Skyliner EQ tonestack", skal bli interewssant å få i hus :) Kommer med Little Dummy, klone av Dumbelator loop.

En brukt CAE line out boks kjøpte jeg for et par mnd siden, og en gammel billing Rocktron Intellifex i dag, nå mangler jeg stregnt tatt bare en liten hendig poweramp for å få w/d/w riggen opp å gå! :)

Mere bilder og noen lydeksempler vil komme etterhvert.

Endret av Amund Blix Aaeng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Neste steg av pedalbrettet. Pga switchen til forsterkeren måtte Arion Chorus vike.

Loop-Master boks er på plass.

Neste steg blir å bytte ut all kabling og bytte ut borrelås med skikkelig 3M Dual-Lock.

4763686945_a4747357dc_z.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da masse plass til choruspedalen din på brettet hvis du flytter om litt på pedalene.

Ja om jeg kjøper noen vinklede plugger som tar minimalt med plass (som Lava) , så kan jeg nok få skivset Arionen tilbake på plass.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.