Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone LP


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å selge min Epiphone Les Paul std med emg humbucker's..

Men før jeg selger så vil jeg gjerne fikse opp i en ting.

nede ved 12'te bånd er det hakk i den "stål-båndskille"(hussær ikke hva det hetter forno)..

det er i 3 bånd dette er, hva kan jeg gjøre med det? er det mulig å bare bytte dem ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter kansje bare båndet.. hehe, det er i 12. bånd og 3 bånd nedover.. altså 12,13,14 og 15. bånd..

Å sånn ja. Stål "wirene" er det som kalles bånd ja. Mellom bånda kalles posisjoner. Du kan bytte bånd eller slipe. Jeg lurer derimot på hvorfor du har slitasje der? Det er mest vanlig at bånda slites fra 1. til 5. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sånn ja. Stål "wirene" er det som kalles bånd ja. Mellom bånda kalles posisjoner. Du kan bytte bånd eller slipe. Jeg lurer derimot på hvorfor du har slitasje der? Det er mest vanlig at bånda slites fra 1. til 5. ?

Ikke hvis man kjører pentaton E :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakk kan være problematisk, fordi det betyr at båndet må slipes ned til hakket forsvinner, noe som igjen betyr at alle de andre båndene må slipes ned tilsvarende. Båndene kan byttes, men igjen må fort også de omkringliggende båndene slipes (litt i alle fall) for å få alle like høye.

Det er med andre ord en jobb som koster deg fra minst tusenlappen, og fort et par tusen..

Hvis hakkene ikke påvirker spillingen i nevneverdig grad ville jeg droppet det hele. Hvis hakkene er problematiske (noe jeg vil tro de er hvis de er dype) ville jeg fått jobben gjort og behold gitaren selv. - Du har nå sannsynligvis en bedre og mer lettspilt gitar, samt at du har lagt igjen så mye penger i den, at salgsverdien blir lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer, Greener, men jeg tenker på hvilke "hakk" det er snakk om. Hvis det er båndslitasje det er snakk om, er det enten slik at den som har brukt den nesten kun spiller fra 12. bånd og opp, noe som vel er litt uvanlig, eller at halsen rett og slett er skjeiv, og da dukker jo problemet fort opp igjen uansett om man sliper eller skifter bånd, i tillegg til at gitaren nok ikke låter særlig bra i nevnte bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg også lurer på hvilke hakk det er snakk om, men jeg har sett eksempler på at strengen har blitt trykket inn i båndet av et objekt e.l. så alt er mulig. Hvis halsen er så skeiv at man opplever økt båndslitasje på 12+ må gitaren være veldig lei å spille på i alle fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Har også opplevd at gitarer som har blitt "bikket" over ende (ikke noen av mine egne, heldigvis) har forårsaket hakk i bånda. Herregud, I love Norwegian Country med Bjøro på NRK1. Nå er det natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er båndene på gitaren ja, ikke spør meg hvordan det har skjedd :S

Kjøpte gitaren brukt.. syns også det er merkelig at det kun er i 12. bånd og oppover..

jeg tror jeg bare tar ut EMG pickupsa å setter det i en annen gitar jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har vi brukt litt energi på å gi deg svar så nå må du stille vår nysgjerrighet og forklare om det påvirker hvordan gitaren er å spille på i de gjeldende båndene. Om du fortsatt tenker å selge gitaren, utbedre problemet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.