Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone LP


Anbefalte innlegg

Evt. ta bilde av skaden, så vi får se hvordan det ser ut.

Har ikke tid nå, må dra og rigge opp til konsert..

legger ut bilde i morgen

-----

Det går utover spillingen slik at vist jeg trykker ned i disse båndene vil det være nermest umulig å bende strengen.. 12,13 og 14. bånd kan høres nermest helt like ut i tone. dette er på H og E (lyseste)strengen. vil ikkke tro det er mulig å kunne slipe ned da disse hakkene er dype..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tid nå, må dra og rigge opp til konsert..

legger ut bilde i morgen

-----

Det går utover spillingen slik at vist jeg trykker ned i disse båndene vil det være nermest umulig å bende strengen.. 12,13 og 14. bånd kan høres nermest helt like ut i tone. dette er på H og E (lyseste)strengen. vil ikkke tro det er mulig å kunne slipe ned da disse hakkene er dype..

Uten å kunne være sikker da jeg ikke har hørt eller sett dette, synes jeg det høres mistenkelig ut som en skjevhet/bump i halsen som gjør at båndene har blitt veldig slitt på 12.13. og 14. bånd.

Dør liksom tonene i dette området?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å kunne være sikker da jeg ikke har hørt eller sett dette, synes jeg det høres mistenkelig ut som en skjevhet/bump i halsen som gjør at båndene har blitt veldig slitt på 12.13. og 14. bånd.

Dør liksom tonene i dette området?

Ja, det må jeg si de gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jeg si de gjør..

Det virker mer og mer som skjev hals, så da må nok trussrod justeres. I verste fall sliping av gripebrett også hvis halsen er helt på tur. Men det går som sagt ikke an å si med 100% sikkerhet uten å ha sett/hørt/kjent hvordan dette arter seg. Tipper nok en gitardoktor må inn i bildet uansett.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro dette blir så dyrt at det ikke er noe vits alikevell :/

Hvis det er salg du tenker på, så spørs det jo selvfølgelig hva en reparasjon vil koste, og hvor mye du kan få igjen for gitaren.

Det som er helt sikkert, er likevel at den ikke er verdt særlig mye slik den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er salg du tenker på, så spørs det jo selvfølgelig hva en reparasjon vil koste, og hvor mye du kan få igjen for gitaren.

Det som er helt sikkert, er likevel at den ikke er verdt særlig mye slik den er.

Det er det jeg tenker også..

får heller sette EMG pickupsene inn i en av de andre gitarene jeg har, da det er denne lyden jeg digger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville fortsatt hjelpe med et bilde. :)

Jeg ville også tatt mine råd og tips med en klype salt her. Som jeg har nevnt tidligere i tråden, så er det umulig å vite hva som er årsaken til dine problemer uten å ha sett/hørt/kjent. Jeg ville nok tatt med gitaren til en "doktor" uansett, for en diagnose og da kan du ta avgjørelsen etter det. Mye lurere enn å avgjøre hva du skal gjøre på grunnlag av synsing og mening fra forumfolk som ikke en gang har sett, og langt mindre tatt i en aktuelle gitaren. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.